Instagram testuje nové profily určené firmám
Kdo jsou naši fanoušci a zákazníci? Firmy na Instagramu získají nové možnosti, jak najít odpověď
Facebook už patří mezi standardní komunikační kanály firem všech velikostí a podobného postavení by chtěl dosáhnout i v případě dceřiného Instagramu. V tuto chvíli Instagram testuje s vybranými partnery nový druh profilů určený firmám spolu s analytickými nástroji, kterými lze vyhodnocovat úspěšnost a dosah jednotlivých příspěvků. Firmy by se tak mohly dostat blíž zákazníkům, a to doslova. Byznys-profily se od těch standardních liší novým tlačítkem Kontakt. To umožňuje kontaktovat podnik e-mailem a nechat si zobrazit jeho souřadnice na mapě. Na první pohled by navíc mělo být ve vyhledávání jasné, co daná firma nabízí a čím se zabývá. Těmito možnostmi se tak Instagram značně přiblíží fungování produktových stránek na Facebooku, tím spíše, když je doplní podobnými analytickými nástroji.
Instagram nechtěl prozradit, jak velkému množství profilů na Instagramu jsou nové nástroje k dispozici, mluvčí firmy však pro server TechCrunch potvrdila, že Instagram testuje "nové funkce a nástroje určené firmám. Šířeji dostupné budou za několik měsíců." Ani přes zdráhavost firmy však není podoba nových funkcí tajemstvím: na svém blogu je ukázala služba pro správu instagramových příspěvků s názvem Later.com. Obrázky pocházejí z období ještě před nedávným redesignem Instagramu, z funkčního hlediska ale již žádné zásadní změny probíhat nemají. Obecně se nové nástroje, nazvané Postřehy (Insights) zaměří na dva druhy údajů: na demografický profil uživatelů a popularitu jednotlivých příspěvků.
Firmy se tak o svých fanoušcích a potenciálních zákaznících dozví mnoho velmi užitečných informací, počínaje jejich věkem, pohlavím až po město, kde se nacházejí. Tyto údaje jsou cenné pro podniky všech velikostí, připomíná TechCrunch. Firmy se také mohou dozvědět, v jakém konkrétním časovém úseku jim přibylo nejvíc followerů a odvodit z toho patřičné závěry pro svou marketingovou strategii.
Neméně důležité je ovšem pro firmy znát vkus svých fanoušků a zákazníků. Proto se analytické nástroje Instagramu velkou měrou zabývají také vyhodnocováním jednotlivých příspěvků, a to nejen celkovým počtem zobrazení. Lze také získat údaje o tom, kolik unikátních profilů posty oslovily, ba dokonce kolik lidí kliklo na odkaz na webové stránky podniku uvedený na profilu. Účelné vyhodnocování všech těchto statistik se ale de facto stane nutností, protože Instagram se svými funkcemi přibližuje Facebooku nejen z pohledu firem, ale i uživatelů. Nedávno totiž Instagram oznámil, že příspěvky nehodlá řadit chronologicky, nýbrž pomocí třídícího algoritmu. Tedy stejně jako v případě největší sociální sítě světa. Značky tak zřejmě budou muset pečlivěji zvažovat, jak se svými příspěvky trefit do vkusu zákazníků a fanoušků tak, aby si zajistily pozornost. Nové analytické nástroje však mohou firmám tříbení obsahu značně ulehčit..
-jav-