T-Systems jde v Česku s kampaní do druhé fáze
Náborová kampaň slovenské T-Systems, v rámci které hledá až 300 lidí, jde do druhé fáze.
Náborová kampaň slovenské telekomunikační společnosti T-Systems Slovakia, kterou oslovuje slovenské a české IT pracovníky pracující v České republice a láká je do košické centrály, vstupuje do druhé fáze. Poté, co v minulém týdnu zacílila kampaň pomocí sociálních médií a direct marketingu na vybrané pracovníky, v druhé fázi mají přijít na řadu přímý kontakt a osobní pohovory.
Pro T-Systems, která patří do skupiny Deutsche Telekom, je právě probíhající náborová kampaň jednou z aktivit, kterými se snaží přilákat na pracovní pozice odborníky z IT. Jak novinářům řekl HR ředitel T-Systems Slovakia Pavel Jireček, firma se za posledních deset let rozrostla na 3800 pracovníků a spolu s tím se zvyšuje potřeba získávat nové zaměstnance. „Čelíme nedostatku IT pracovníků stejně, jako je tomu po celé Evropě,“ přiblížil s tím, že ročně potřebuje T-Systems zaplnit asi tisíc pozic. V současnosti má otevřeno 300 pozic.
Kampaň s názvem „Jedlo pre ajťákov“, kterou spustila v Česku ve spolupráci s agenturou AC&C Public Relations, vycházela z předpokladu, že slovenští občané z východu republiky rádi odcházejí na zkušenou do zahraničí a pak se vrací zpět. Počet slovenských občanů se slovenským pasem, kteří žijí a pracují v Česku, představuje asi 100 tisíc, z nichž asi 15 tisíc jsou IT zaměstnanci. Právě na ty mířila kampaň, jejímž ústředním tématem byla facebooková soutěž o slovenský oběd zdarma. Přestože to původně vypadalo, že kampaň propaguje novou slovenskou službu na rozvoz jídla, ve skutečnosti soutěžící obdrželi krabici s jídlem se vzkazem podepsaným logem T-Systems a s dalšími informacemi. „Nikde v kampani neříkáme nepravdu. Neříkali jsme, že startuje nová firma na rozvážku jídla. Říkali jsme, že od 18. října nabídneme slovenské jídlo,“ popsal Martin Frýdl z AC&C Public Relations.
Pět druhů slovenských jídel bylo rozvezeno do devíti byznys center v Praze a dvou v Brně, celkem „slovenský oběd“ obdrželo 1223 lidí. Kampaň na sociálních sítích mířila na 10 tisíc lidí, z toho do soutěže se zapojilo 20 %. Kromě sociálních sítí byla kampaň podpořena několika billboardy a letáky. V případě dalšího zájmu o bližší informace mohli uchazeči vyplnit registrační formulář. Podle autorů kampaně jej vyplnily „nízké desítky zájemců“. Podstatná kontaktní fáze kampaně startuje v těchto dnech.
Z marketingového pohledu je důležité zmínit i potřebu představit samotné město Košice jako zajímavé místo k životu. „Situace se rapidně změnila, město je jiné než před 15 lety. Je plné života, nabízí dobré pracovní i životní podmínky, je mekou IT branže na Slovensku,“ popisuje Jireček. T-Systems je druhým největším zaměstnavatelem v Košicích (druhé největší město na Slovensku). Průměrný plat v IT oboru má v Košicích představovat necelých 44 tis. Kč, přičemž životní náklady se mají pohybovat na 65 % ve srovnání s náklady na život v Praze.
-mav-