Pro SEO je obsahová relevance stále důležitější

pondělí, 24. října 2016, 16:47 Internet & Mobil MediaGuru

Se zlepšujícími se algoritmy se mění i princip hodnocení a řazení internetových stránek.

Vyhledáváním začíná v B2B až 92 % obchodních zakázek, v B2C segmentu se vyhledávání věnuje před nakupování 81 % nakupujících. Co nejvyšší pozice v přehledu výsledků ve vyhledávání je proto pro úspěch (nejen) na internetu zásadní. Tzv. ranking factors, neboli faktory ovlivňující hodnocení a následné řazení internetových stránek se však mění. Dnes pro vyšší pozici v Google nestačí pouze klíčová slova a zpětné odkazy, ale do popředí zájmu se dostává uživatelské chování a obsahová relevance. Ve své prezentaci na letošním ročníku Marketing Festival to ukázal Marcus Tober ze společnosti Searchmetrics.

Už podle zadaných slov do vyhledávání lze podle Tobera předvídat, co asi uživatel hledá. Zadá-li do vyhledávání slova typu „nejlepší krátké sestřihy“, pravděpodobně chce  vidět co nejvíce obrazového materiálu. Napíše-li „Platón mýtus o jeskyni“, hledá texty a strukturované informace. A napíše-li „unboxing x-box“, chce se nejspíš podívat na nějaké video, v němž se rozbaluje x-box. „Uživatel musí být s výsledky vyhledávání spokojen. Firmy však právě v poskytování toho správného obsahu pro ten daný uživatelův záměr selhávají,“ uvedl Marcus Tober.

Obsahová relevance internetových stránek se stává stále důležitějším faktorem pro řazení ve vyhledávání. Navíc je nutné si uvědomit, že každý internetový uživatel je jiný a hledá něco jiného. Člověk, jenž si potrpí na luxus, vyhledává kvalitu a na cenu nehledí, naopak pro „baťůžkáře“ je cena důležitá, intelektuál zase nejvíce ocení relevantní a ověřené informace. Při SEO je potřeba cílovou skupinu zohlednit.

Nejvyššího hodnocení se dostane těm stránkám, které jsou nejen relevantní, ale i dobře strukturovány. Hledá-li uživatel například „nápady na kostýmy“, vyšší pozici dostane stránka, jež bude odpovídat záměru „hledání inspirace“, tedy ta, která nabídne velké množství fotografií kostýmů, krátké popisky, odkazy na relevantní stránky a sdílení na sociálních sítích. Naopak obchod s kostýmy bude zařazen na nižší pozici, jelikož uživatelským záměrem není v této fázi nakupování. „Při vytváření dobrého obsahu je potřeba dobře pracovat s daty. Vše ostatní je jen odhadování,“ dodal Marcus Tober.

Dále je potřeba brát zřetel i na skutečnost, že odlišná odvětví jsou ve vyhledávání hodnoceny různě. Kdo vyhledává informace o financích, chce obvykle jiný typ informací než ten, kdo hledá informace o zdraví. Zatímco u stránek o zdraví je dobré dbát na počítadlo slov a klíčová slova v titulku, u financí je to mnohem méně důležité. V oblasti e-commerce jsou zase znatelně více hodnoceny interní prolinky na stránkách.

InternalLinkCount

-stk-