Effie 2016: Grand Prix pro Gambrinus a McCann
Grand Prix letošního ročníku soutěže Effie putuje do agentury McCann za kampaň pro Gambrinus.

Letošní ročník soutěže Effie, oceňující nejefektivnější reklamy roku, vyhlásil své vítěze. Celkem v soutěži bojovalo 65 kampaní, do finále bylo vybráno 38 z nich, oceněno jich bylo 25. Nejvíce ocenění získala agentura McCann, která si kromě pěti cen odnesla i Grand Prix, a to za kampaň „Gambrinus – Patron je zpět“ pro společnost Plzeňský Prazdroj. Zlatě bodovala také agentura Momentum ze skupiny McCann. Čtyři ceny si odnesla agentura Ogilvy & Mather, pátá do počtu byla udělena agentuře Social@Ogilvy.
Kampaň „Gambrinus – Patron je zpět“ byla kromě Grand Prix oceněna zlatem v kategorii Nápoje.
Ve stejné kategorii získala zlato i kampaň další pivní značky – „Na táty hrdiny“ piva Březňák od agentury VCCP.
Agentura McCann si zlatou cenu vysloužila také v kategorii Finanční služby za kampaň „Jde udělat skvělou kampaň ještě skvělejší?“ pro Raiffeisenbank.
Poslední ze tří zlatých agentura McCann získala v jedné z nejsilněji obsazené kategorii – Malý rozpočet – za kampaň „Vodafone – Nečekám, žiju!“.
Zlato z kategorie Spotřební zboží bylo uděleno agentuře Leo Burnett za relaunchovací kampaň značky Indulona.
V kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing zlatě bodovala agentura Reklamní inženýři za kampaň „Jedu na Dřeň“ pro Autoklub Barum Zlín.
Zlato v kategorii Kampaně veřejné správy, jež se letos vyhlašovala poprvé, si odnesla agentura Momentum za kampaň „Jak strukturální fondy EU mění svět okolo nás?“ pro Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
V silně obsazené kategorii Ostatní služby se zlatě prosadila agentura Young & Rubicam s kampaní „RWE – Pronájem LED žárovek“.
Přihlášené práce posuzovala porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a osobností agenturního trhu. Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. „To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí,“ říká předseda pořádající AKA Marek Hlavica.
Effie 2016 - přehled oceněných kampaní
ocenění |
kampaň |
zadavatel |
agentura |
Potraviny | |||
zlato | neuděleno | ||
stříbro | neuděleno | ||
bronz | Šťastně prožité Vánoce našich zákazníků úspěchem značky v celém regionu. | Tesco Stores ČR | Ogilvy & Mather |
Nápoje | |||
zlato | Na táty hrdiny | Heineken ČR | VCCP |
zlato | Gambrinus – Patron je zpět | Plzeňský Prazdroj a.s. | McCann Prague |
stříbro | neuděleno | ||
bronz | Fofola: Dáš si Mefloun? | Kofola CS | Zaraguza Bratislava |
Spotřební zboží | |||
zlato | Relaunch Indulony: z klinické smrti k úspěšnému útoku na mezinárodní kosmetiku | Saneca Trade CZ | Leo Burnett Advertising & Profit Booster |
stříbro | Zastaví vás včas | Nokian Tyres | McCann Prague |
bronz | Garnier Pure 3v1 | L'Oréal ČR | Publicis Praha |
bronz | Nový způsob péče o zuby a dásně | Philips ČR | Symbio |
Malý rozpočet | |||
zlato | Vodafone - Nečekám, žiju! | Vodafone CR | McCann Prague |
stříbro | Sea Hero Quest | T-Mobile CR | Saatchi & Saatchi Prague; Peppermint digital |
bronz | Váš Forbes | Česká spořitelna | Young & Rubicam |
bronz | Kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys | E.ON ČR | Social@Ogilvy |
Sociální, ekologický, kulturní marketing | |||
zlato | Jedu na Dřeň | Autoklub Barum Zlín v AČR | Reklamní Inženýři |
stříbro | Skutečný dárek | Člověk v tísni | Comtech Group |
bronz | Milion na charitu za 6 týdnů | ALSA | Ogilvy & Mather |
Finanční služby | |||
zlato | Jde udělat skvělou kampaň ještě skvělejší? | Raiffeisenbank | McCann Prague |
stříbro | Nová kategorie na trhu mikroúvěrů | Home Credit | Ogilvy & Mather |
bronz | I půjčku můžete mít rádi | Air Bank | Ogilvy & Mather |
Ostatní služby | |||
zlato | RWE - Pronájem LED žárovek | RWE Energie | Young & Rubicam |
stříbro | Dr.Max informační hub | Dr.Max - Česká lékárna holding | Wunderman |
bronz | Vodafone - Red+ | Vodafone CR | McCann Prague |
bronz | Chodíte do práce s radostí? | LMC | Outbreak; Fragile Media |
Kampaně veřejné správy | |||
zlato | Jak strukturální fondy EU mění svět okolo nás? | MMR ČR | Momentum CR |
stříbro | Kvalitní evropský výrobek | Potravinářská komora ČR | Dorland |
bronz | neuděleno |
„Effie se celosvětově posouvá k otevřenému fóru zadavatelů a agentur, na kterém nejvýznamnější hráči na trhu sdílejí svoje know how s jediným cílem – co nejlepší výsledek za co nejlepší cenu. Klíčovým slovem ale není úspora, nýbrž výkon,“ říká Marek Hlavica a dodává, že česká Effie by se měla vydat stejným směrem. Překážkou je podle něj zatím absence silné a aktivní komunity zadavatelů, která je v západních zemích motorem proměny Effie ze soutěže v profesní fórum.
-stk-