Creditas staví na serióznosti a konzervativnosti
Při vstupu na bankovní trh nezačínáme na zelené louce, říká za Banku Creditas Jiří Salajka.
O 1. ledna vstoupí na český bankovní trh nový hráč. Záložna Creditas, spořitelní družstvo, která byla založena v roce 1996, získala bankovní licenci a od nového roku bude působit pod značkou Banka Creditas. Nyní má přes 20 tisíc členů a objem aktiv dosahuje více než 10 miliard korun. O tom, jak bude značka vystavěna a marketingově podporována, hovoří Jiří Salajka, ředitel odboru marketingu a rozvoje produktů.
Od 1. ledna vstupujete se značkou Creditas na bankovní trh. Čím přesně se chcete od své konkurence odlišit?
Především chceme lidem nabídnout smysluplné zhodnocení jejich úspor, což je i náš hlavní claim „Chtějte víc od svých úspor“, kterým cílíme na retailovou klientelu. Pro firemní klientelu jsou připravené flexibilní úvěry, zajímavé devizové konverze a zahraniční platby za nejnižší poplatky na trhu.
Pro náš vstup na bankovní trh je důležité, že nezačínáme na zelené louce, jako Záložna Creditas máme už 20 tisíc klientů, se kterými chceme nadále pracovat a nabídnout jim nové služby. Naši značku budeme stavět především na hodnotách, jako je serióznost a konzervativnost. To ale neznamená, že nebudeme mít nejmodernější nástroje například pro správu účtu.
Se vstupem na trh spustíte také marketingovou kampaň. Lze její podobu již přiblížit?
Naše kampaň nebude ani o vtipných spotech, ani o zajímavých technologických vychytávkách. Stejně jako naše firemní identita bude zaměřena na konzervativní cílovou skupinu. Budeme komunikovat jak produkt, konkrétně spořicí účet, tak i brand. Zaměříme se na detail a na provázání s naší vizuální identitou. Každá naše komunikace by měla usnadnit klientům rozpoznání naší značky.
Vůbec tedy při vstupu na trh nebudete komunikovat image?
O čistě imageové kampani jsme nikdy neuvažovali. Počítáme s tím, že samotný vstup nové banky na trh vyvolá určitý mediální zájem a organické PR. Naše produkty jsou dobře namodelované a předpokládáme, že nové značce pomůžou samy. Zaměřujeme se na ně už od začátku, protože věříme, že v kontextu PR a dalších aktivit si je lidé s novou značkou propojí.
S jakými marketingovými investicemi na příští rok počítáte?
Do marketingu plánujeme investovat řádově desítky milionů korun. Pro mě jako marketéra je nadmíru důležitá efektivita vynaložených investic. Naším cílem není ihned získat 100 tisíc klientů, ale chceme postupný organický růst, abychom byli schopni peníze efektivně zhodnotit.
Jakou reklamní agenturu jste si na přípravu kampaně vybrali?
Na kreativu jsme zvolili studio Dynamo Design, které pro nás připravilo i firemní design a vizuální identitu. Začali jsme s nimi spolupracovat už před rokem a půl a přesvědčili nás svým profesionálním přístupem, erudovaným pohledem na věc a v neposlední řadě také kampaněmi pro jiné klienty. Spolupráce s nimi nám sedí, protože jejich návrhy přesně vystihují to, co chceme od značky Banka Creditas my. Na kreativu kampaně si Dynamo Design navíc přizvalo jedny z největších profesionálů z oboru, jakými jsou Martin Holub nebo Ladislav Báča. Mít na firemní design a kreativu jednu firmu je celkem atypické, ale přesvědčili nás o svých kvalitách.
A jaký jste pro vstup značky zvolili mediamix?
Sázíme především na televizi, outdoor a internet. Média pro nás nakupuje Médea.
Pro vstup také připravujete pobočkovou síť, která má čítat celkem 17 redesignovaných poboček. Plánujete v budoucnu její rozšiřování?
Pobočky zatím budeme mít v lokalitách, ve kterých již máme zastoupení nyní. Přibude jen pobočka v Hradci Králové, kde jsme doposud nebyli. Od nového roku bude sedm poboček z rekonstruovaných, v průběhu roku předěláme další. Následné rozšiřování záleží na již zmíněném organickém růstu. Budeme je přidávat v závislosti na potřebách banky a našich klientů.
Pro nás je teď nejdůležitější upravit všech 17 stávajících poboček tak, aby se v nich našich klienti cítili „jako doma“. Přicházíme s unikátním konceptem designu, který se kloubí s využitím moderních technologií.
V čem jsou pobočky Creditas podle Vás unikátní?
Jak už jsem naznačil, unikátní jsou pobočky Banky Creditas svým designem, vzhledem interiéru, využitím technologií… Například nebudeme používat papírové plakáty, ale digitální postery, díky nimž můžeme být v komunikaci flexibilnější, třeba při využití denního a nočního vzhledu. Dále budeme pracovat s tablety, dotykovými ostrůvky, digitálními podpisy aj. Máme připravenu celou řadu věcí, se kterými si můžeme „hrát“, naše klienty budou určitě nejen bavit, ale především jim pomůžou v lepší orientaci v naší produktové nabídce.
Uvažujete i o výstavbě vlastní sítě bankomatů, nebo budete spoléhat na bankomaty konkurence?
O vlastní síti bankomatů příliš neuvažujeme. Vlastních bankomatů budeme mít jen pár na pobočkách, kde bude vyšší frekvence lidí. Nemyslím si, že vlastní bankomatová síť je pro nás v tuto chvíli nezbytná. Zákazníkům nabídneme pět výběrů z jakéhokoliv bankomatu po celé republice zdarma, což většině bohatě stačí, případně nabídku uzpůsobíme poptávce.
Nebojíte se, že provozovatelé bankomatů zavedou ještě extra příplatek nad samotný výběr?
Zatím se toho neobáváme. Pokud by ta situace nastala, určitě bychom si s ní poradili.
Připravujete rovněž mobilní aplikaci. Co platba NFC?
NFC není momentálně na pořadu dne. Soustředíme se na spuštění úplně nového internetového a mobilního bankovnictví. Chceme, aby vše bylo srozumitelné, jednoduché a uživatelsky co nejkomfortnější. Naprosto zásadní pro nás je kontinuita a provázanost. Tu by naši klienti měli cítit všude - na pobočce, v internetovém či mobilním bankovnictví, při návštěvě webových stránek nebo při sledování reklamní kampaně. Proto v našem týmu hlídáme každý detail. Oproti již zavedeným hráčům máme tu výhodu, že můžeme vyvinout vše najednou a podle našich představ.
Jiří Salajka, ředitel odboru marketingu a rozvoje produktůPro Záložnu Creditas pracuje již devět let – dříve z pozice agentury Outcomm, od letošního roku na interní pozici ředitele marketingu a rozvoje produktů. Má na starosti launch nové značky Banka Creditas. |