Modrá pyramida si poprvé vytvořila kampaň bez agentury
Bez služeb externí kreativní agentury připravila Modrá pyramida svou podzimní kampaň.
Modrá pyramida spouští 10. září svou novou podzimní kampaň. Poprvé za svou pětadvacetiletou historii se rozhodla, že si ji připraví sama, bez externí kreativní agentury. Kromě kreativy se rovněž podílela na všech úrovních vzniku kampaně i produkčně.
Modrá pyramida, jež patří do skupiny Komerční banky, doposud připravovala své kampaně ve spolupráci s reklamní agenturou Ogilvy. V letošním roce se však rozhodla pro změnu, i přestože mateřská Komerční banka s agenturou nadále zůstává.
„Už dlouho jsme přemýšleli nad tím, jak zvýšit efektivitu naší práce a do tvorby komunikačních konceptů více zapojit lidi z Modré pyramidy. Přestože jsme si byli vědomi toho, že by bylo jednodušší jít ,vyšlapanou cestou‘, vsadili jsme na změnu. Vypověděli jsme smlouvu s externí kreativní agenturou, vytvořili novou interní pozici ,kreativní lídr‘ a do práce zapojili celý tým marketingové komunikace,“ přibližuje důvody šéf marketingu Modré pyramidy Zdeněk Doboš.
Na interní pozici kreativního lídra si Modrá pyramida vybrala Natalii A. Rollko, zakladatelku a majitelku nezávislého kreativního studia Astronauts. „Musím říct, že jsme při hledání zkušeného kreativce, který by nám seděl nejenom z profesního, ale i lidského hlediska, měli šťastnou ruku. Jednou z podmínek výběru bylo, aby byl, jak se říká ,nepolíben‘ finančními institucemi,“ vysvětluje Doboš.
Prvním výsledkem práce interního kreativního týmu je právě nová podzimní kampaň, jejíž tváří se stal herec Tomáš Matonoha. Kampaň, jež poběží v televizi, tisku, rozhlasu a také na internetu, se celá nese v humorném duchu. Její děj se odehrává v prostředí Rychlolinky pro pohodové bydlení, která byla vytvořena za účelem posílení image Rychloúvěru.
„Koncept Rychlolinky jsem vymýšlela jako variaci na lékařské prostředí rychlé pomoci, což se k Rychloúvěru skvěle hodí. Do konceptu jsem zahrnula spoustu detailů, jako jsou ,modrá transfuze‘, ,Encyklopedie pohodového bydlení‘ nebo ,RTG snímky zničeného nábytku‘, které dodávají spotům jedinečnou atmosféru a zároveň vytvářejí prostor pro branding. K Rychlolince a Rychloúvěru jsem přizpůsobila také headline kampaně ,I Vaše bydlení postavíme rychle na nohy‘,“ popisuje Natalie A. Rollko.
Kromě televize, do které nasadí Modrá pyramida dva reklamní spoty, bude intenzivně komunikovat i na internetu. Pro online kampaň má už nyní připraveno na 15 videí a 30 vizuálů.
Další důležitou součástí přípravy kampaně bylo výrazné zapojení a přímá komunikace s finančními poradci a úvěrovými experty Modré pyramidy, kteří do vítězného návrhu promítli své zkušenosti. „Jsem moc rád, že se podařilo zapojit kolegy napříč útvary, a dokonce v rámci speciálně vytvořeného pětidílného formátu pro rádio vysvětloval šéf Produktového vývoje Modré pyramidy Martin Sikora, jaké jsou hlavní účely využití Rychloúvěru,“ doplňuje Zdeněk Doboš.
Modrá pyramida se zároveň podílela i na produkci, na které spolupracovala se společností Boogiefilms. Ta pomohla s výběrem herců, režiséra, realizačního týmu, lokací a se všemi dalšími nezbytnostmi, patřícími k realizaci televizní kampaně. „Abychom oddělili televizní a online produkci, sestavili jsme ještě vlastní produkční tým. Připravili jsme řadu standardních i atypických formátů a variací, které jsou součástí kampaně,“ říká Jan Hegar, media manažer Modré pyramidy, který vedl vlastní produkční tým a ujal se kamery a post-produkčních prací. Mediální plánování a nákup zajišťuje agentura PHD.
„Co se týče výběru režiséra, dali jsme prostor Petru Němečkovi, u něhož nás velmi zaujal styl práce, způsob komunikace a proklientský přístup,“ dodává Alena Čurgaliová z marketingu Modré pyramidy, která zodpovídala za organizaci kampaně. Natáčení proběhlo v srpnu na třech různých lokacích v Praze.
Na koncept Rychlolinky navazuje také nový styl grafiky. „Pracuji naopak než většina kreativců. Nejdřív jsem vymyslela grafický styl, a až pak vznikal příběh Rychlolinky. Její vizuální řešení je postaveno na modulárnosti. Základem jsou imageové fotografie doplněné ,brutalistickými‘ motivy, které jsou jejich součástí. Jedná se o jednoduché geometrické prvky v barevném provedení, které odpovídají fotografiím, s nimiž pracujeme. Modulárnost funguje jako živá skládačka. Vizuály se dají krásně přizpůsobovat našim potřebám,“ dodává Natalie A. Rollko.
Interní kreativní týmy na českém trhu
Mít vlastní kreativní tým přímo ve firmě není příliš častá záležitost. Na českém trhu si všechny své kampaně tvoří interně například Alza.cz. Vlastní kreativní tým si postavila také tuzemská pobočka UPC. A interní agenturu využívá pro své některé firmy také skupina PPF, v současnosti tak kampaně pro společnosti O2 nebo Home Credit tvoří agentura Oliver.
-stk-
O tom, zda vytvářet kampaně inhouse nebo s agenturou, se bude diskutovat v rámci letošního ročníku konference o mediální kreativitě Flema Media Conference. Uskuteční se 4. října v Praze. Celý program konference najdete zde.