E-Business Forum: Jak ustát růst i výkyv trhu?
Program konference o české e-commerce nabízí více než desítku přednášek a velkou debatu se zástupci odvětví.
Letošní ročník tradiční konference E-Business Forum proběhne 26. září. Program nabízí více než desítku přednášek a velkou debatu se zástupci české e-commerce.
Co nabízí program?
Velká debata s osobnostmi e-commerce: Jak ustát rychlý růst i krizi
Po rychlém růstu e-commerce segmentu, který umocnila koronavirová pandemie, přišlo výrazné zpomalení trhu v důsledku války na Ukrajině a ekonomické recese. Jak nenechat krizi potopit váš e-shop, ale i jak ustát abnormální růst, na který firma není připravena? To jsou hlavní témata debaty, během níž se o své zkušenosti podělí nejvýznamnějšími hráči české e-commerce scény: Martin Beháň (Rohlik.cz), Martin Kasa (Pilulka Lékárny), Simona Kijonková (Zásilkovna), Pavel Vopařil (Bonami.cz) a Václav Staněk (Vasky).
AI & e-commerce
Generativní AI míchá karty ve všech oborech. Podíváme se na budoucnost e-commerce a marketingové komunikace v době umělé inteligence. Tématem provede Jan Řezáč, zakladatel agentury House of Řezáč.
Jak restartovat e-commerce byznys, aby obstál v roce 2023+
Po rychlém růstu během pandemie se loni e-commerce trh poprvé v české historii výrazně zpomalil. Majitelé e-shopů prochází těžkou zkouškou – vysoká konkurence a velcí hráči nastavují očekávání zákazníků i pro ty nejmenší e-shopy. Současná krize životních nákladů mění způsob, jakým lidé utrácejí peníze. Značkové produkty se stávají komoditou, u níž je pro spotřebitele zajímavá pouze cena. Čistě prodejní kampaně se možná vyplatí krátkodobě, ale dlouhodobě vás spíše dostanou do spirály rostoucích mediálních nákladů s klesající efektivitou. Samuel Huba ze Shoptet společně s Jiřím Jónem z Ogilvy nám představí studii Značky v e-commerce. Ta dokazuje, že právě značka může být dobrý způsob, který může pomoci aktuální náročné výzvy zvládnout.
Food delivery a q-commerce v éře post-covidové aneb Jak vypadá nový normal v oblasti dovozu jídla a potravin
Adam Kolesa ze společnosti Foodora ve své přednášce představí globální pohled na q-commerce i situaci na českém trhu. Podívá se na hlavní trendy, rozdíly s běžnou e-commerce a nebudou chybět ani tipy a triky, jak řídit dynamické firmy.
Věrní zákazníci vám hází záchranné lano. Chytíte ho?
V každé krizi se ukáže, kdo má jak pevné vazby se svými zákazníky. Řada firem si neuvědomuje, na jak malém procentu jejich zákazníků závisí jejich přežití. Radek Hrachovec ze společnosti Voxwise nám ukáže příklady zákaznických segmentací, díky kterým management prozřel a začal nad loajalitou uvažovat úplně jinak. Zastavíme se u Leaky Bucket Theory a představíme si tři úspěšné příklady, kdy se povedlo rychle zvýšit loajalita u důležitých skupin zákazníků. Ukážeme si, že bez měření loajality zákazníků se úspěšný e-shop neobejde.
Dark patterns, praxe a právo
Které dark patterns v praxi nejčastěji využíváme? Jde být „dark“ a nepřekročit přitom právo? Které finty vám u právníků projdou a u kterých s oroseným čelem raději zavřou prohlížeč? Mrkneme na to prakticky, na příkladech a způsobem, který vás bude bavit. Přednášky se chopí Petra Dolejšová, advokátka na volné noze společně s CRO/UX expertem Ondřejem Ilinčevem.
Co dělat, když Facebook reklama nefunguje
Neefektivní Facebook reklama může být mnohem více než jen o špatném cílení, nudné kreativitě nebo slabých textech. Existují faktory, které se skrývají mimo Facebook a mohou zásadním způsobem ovlivnit výkon reklamy. Chyba může spočívat v marketingovém plánu, nedostatcích na webu nebo dokonce u konkurence. Honza Bartoš je specialista na výkonnostní Facebook reklamu a ukáže postupy, které pomohou vylepšit výkon reklamy na Facebooku.
Jak vyhodnocovat SEO: důležité KPI v optimalizaci
Víte, jak je na tom vaše SEO? Vytěžujete ho na maximum nebo máte velké rezervy? Na kolik frází se rankujete? Rankujete se na ty správné fráze? Pokrýváte celý dataset všech relevantních frází? Jak jste na tom v porovnání s konkurencí? Na tyto klíčové otázky odpoví SEO konzultant Michal Binka. Podíváme se také na klíčové metriky a nástroje použít i na vyhodnocování dat.
Retail media 2.0 nebo ztrátový e-shop?
Retail marketing, tedy reklama v místě prodeje, je i v onlinu dlouho etablovaný. Bohužel je běžné, že nákupní modely, možnosti cílení, dostupná data, proces objednání a realizace kampaně jsou daleko za možnostmi, které technologie dnes nabízí. Jak se přiblížit USA a západní Evropě, kde se situace rychle mění a prodej reklamy tvoří u tamějších retailerů významnou část zisku? To ve své prezentaci vysvětlí Matěj Novák, spoluzakladatel společnosti Cruxo. Ukáže, jak vypadá situace na rozvinutých trzích, co nás čeká a co mají české e-shopy udělat pro to, aby vydělávaly na reklamě daleko více.
E-Business Forum se přesune do nových prostor, letos poprvé proběhne v prostředí hotelu Comfort v pražských Strašnicích.
Registrovat se můžete zde.