Forum Media prozkoumá AI v reklamě a marketingu

Akce proběhne 07. 11. 2024

Spojujícím motivem konference Forum Media je fenomén AI se všemi jejími dobrými i špatnými stránkami.

Umělá inteligence, dezinformace, strategie a kreativita, příroda i umění — to vše v podání bezmála 60 řečníků z ciziny i z domova na listopadové konferenci Forum Media. Letošního ročník výroční konference týdeníku Marketing a Media se uskuteční 7. listopadu v pražské O2 Universum

O úvod se postará Antonis Kocheilas, donedávna globální CEO Ogilvy Advertising a od letoška globální šéf pro transformační strategie značek v rámci celé Ogilvy. Na něj naváže britský experimentální psycholog Charles Spence, který na univerzitě v Oxfordu vede specializovanou laboratoř pro cross-modální vnímání – laicky řečeno se zabývá tím, jak různé smysly ovlivňují naše vnímání způsobem, který bychom vůbec nečekali. 

Na dopady AI se zaměří mezi jinými Alastair McCapra, šéf britského Chartered Institute of Public Relations, anebo Christina Førsgard, autorka etických principů pro práci s digitálními nástroji v komunikaci. Do čerstvě dokončené bílé knihy používání AI v komunikaci dají nahlédnout i její spoluautoři Nathan Kemp z britské pobočky agentury GraylingArne Mosselman z amsterdamské poradenské společnosti Ainigma.

Ani letos nebudou na scénách konference Forum Media chybět příklady toho nejlepšího, co v posledním roce v marketingu a komunikaci vzniklo. Třicet let po pádu komunismu, který mladoboleslavské škodovce otevřel dveře na mezinárodní trhy, se globální šéfka marketingu této automobilové značky Meredith Kelly ohlédne za tím, jak velkou cestu za tu dobu Škoda Auto urazila a kam má do budoucna ve svém marketingu namířeno.

Majitel značky Mattoni 1873, padovský rodák Alessandro Pasquale, zase ukáže, jak takřka proti všem u nás prosazoval systém zálohování plastových láhví. Výjimečný úspěch sklářské značky Lasvit na milánském Design Weeku představí její marketingová šéfka Klára Poliakov. A nesnadnou cestu za mezinárodním uznáním pro oděvní kolekci českých olympioniků v Paříži popíše Tomáš HouskaČeského olympijského výboru.

Na scéně PR Summitu nebude chybět přehlídka šestice oceněných prací z aktuálního ročníku soutěže Lemur. Letošní novinkou konference pak bude odtajnění shortlistů před podzimním vyhlášením cen Effie.

Vůbec poprvé letos pořadatelé zařadili workshopy se zahraničními lektory. Steven Mehringer, jehož přednáška o AI patřila vloni k nejlépe hodnoceným, nám poví, jak od minulého roku pokročil v diskusi s umělou inteligencí o tom, co umí a co ne, jak moc si vymýšlí a proč to dělá. Jeho workshop povedou bez nadsázky on s AI společně.

Sascha Devigne z německého Düsseldorfu zase ukáže, jak AI umí připravit televizní zprávy téměř bez zásahu člověka: dokonce ani moderátor není zapotřebí. A mezinárodní expert Ivor RothwellIBM v praxi předvede schopnosti konverzační AI a její zapojení do zákaznické péče.

Perličkou v programu bude přednáška s následnou diskusí o „shitstormu“ jakožto společensko-mediálním fenoménu. Postará se o ni filozofka a publicistka Tereza Matějčková spolu s renomovaným architektem Jaroslavem Wertigem.

Bližší informace o programu najdete na stránkách akce zde.