Generace Z: Když musíte zaujmout za osm vteřin
Akce již proběhla 06. 12. 2023
O nastupující generaci spotřebitelů, tzv. „Gen Z“, se bude diskutovat na konferenci Retail in Detail. Uskuteční se v pražské Spojce Karlín.
Další edice Retail in Detail z produkce společnosti Blue Events, která proběhne 6. prosince v pražské Spojce Karlín, se zaměří na generaci lidí narozených mezi lety 1995 a 2010 - Generaci Z.
Přehled přednášek
- Vhled do preferencí této cílové skupiny nabídne v úvodním příspěvku Petra Víšková, ředitelka kvalitativního výzkumu v agentuře Confess. Podělí se o data a zjištění z letošních průzkumů a ukáže, jaké značky to mladými spotřebiteli umí a čím přesně si je získaly.
- Další praktické tipy, jak ke generaci Z přistupovat a jak jí lépe porozumět, přinese Nicola Husníková, která má na starost sociální média v agentuře Marketup.
- Výzkumník Zdeněk Skála ze společnosti Skála a Šulc se zaměří na téma nákupu potravin. Požadavek pohodlí, tzv. convenience, je pro mladou generaci velmi charakteristický, zároveň však i jejích rozpočtů se týká růst životních nákladů. Zdeněk Skála podrobně vysvětlí, jak těmto proměnným dokáží vyjít vstříc tuzemské řetězce.
- Ukázku konkrétní kampaně rychloobrátkového řetězce, která cílila na generaci Z, představí Petr Hoffmann, šéf digitálu ve společnosti Kaufland Česká republika. Fofrtaška 2.0, původně určená především ke komunikaci v rámci e-sportovní platformy Sinners, se stala virální i mimo komunitu gamingu.
- TikTok v mnohém nově definoval formát, skrz který potřebujete potenciální zákazníky umět zaujmout. Jak tedy funguje dnešní marketingová komunikace? Vyplácejí se ještě influenceři? A opravdu je potřeba být hlavně on-line? Pohled na globální trendy v odvětví beauty produktů přiblíží Jonáš Čumrik ze společnosti Notino.
- Rohlíky či sprchový gel potřebuje každý. Jak ale oslovit generaci Z, když jste banka, a tato cílová skupina teprve začíná vydělávat? Hana Kovářová, šéfka strategie a komunikace značky v Komerční bance, se podělí o podrobnosti ze vzniku projektu, v němž cíleně zcela vynechala vlastní logo.
- Filantrop a podnikatel Libor Hoření, který stojí mj. za platformami Donio nebo Nesnězeno, se věnuje také koučingu a mentoringu a má bohaté zkušenosti s tím, jak zástupci generace Z přistupují například k technologiím či k umělé inteligenci. Jeho přednáška přinese pozitivní pohled na jejich hodnotový vesmír a nedoceněný potenciál.
- Generační střet je nevyhnutelný. Odkud však pramení hlavní třecí plochy v neporozumění mezi generací Z a boomery, případně generací X, které je zaměstnávají? Martina Mikesková, psycholožka a psychoterapeutka ze společnosti Soulmio, na příkladech z praxe ukáže, kdy je důraz na generační rozdíly spíš na škodu a kdy nám naopak může pomoci se rozvíjet.
Konference z řady Retail in Detail obsahově navazují na výroční vrcholové setkání českého a středoevropského obchodu – Retail Summit. Díky komornějšímu charakteru však umožňují lépe a podrobněji analyzovat a diskutovat momentální výzvy a potřeby v odvětví obchodu.
Další informace a podrobný program najdete na webových stránkách akce.