New Food Forum o udržitelnosti a novinkách v potravinářství
Inovace, udržitelnost a novinky ze světa potravinářství se představí na celodenní konferenci New Food Forum.
Inovace, udržitelnost a novinky ze světa potravinářství se představí na celodenní konferenci New Food Forum.
Zahraniční koncept události, který spojuje maloobchodní řetězce, výrobce potravin i startupy s cílem zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů, přinese 12. dubna 2022 i pro tuzemské publikum organizace ProVeg Česko. Mezi hlavní partnery akce patří maloobchodní řetězec Tesco, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a také značky rostlinných potravin Garden Gourmet a Alpro. Akce se koná pod záštitou ministra zemědělství Zdeňka Nekuly.
Spotřebitelé a spotřebitelky mají z různých důvodů každým rokem větší zájem o rostlinné alternativy živočišných produktů, což se odráží i v nabídce maloobchodní řetězců.
Hlavním partnerem konference je Tesco, které svou nabídkou v posledních letech rozšířilo o desítky rostlinných produktů. „V loňském roce jsme aktualizovali naši strategii zdravého stravování, aby lépe zohledňovala měnící se životní styl zákazníků a rostoucí poptávku po rostlinných potravinách,” uvádí Chris Gee, produktový ředitel Tesco v České republice.
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR se také rozhodl New Food Forum podpořit a poskytnout konferenci záštitu: „Zájem o potraviny nového typu v posledních letech výrazně roste i v Česku. Objemy prodejů i stále širší nabídka jasně ukazují, že už dávno nejde o určitou módu mezi mladší generací, ale jde o výraznější a trvalejší posun ve spotřebitelském chování,” vysvětluje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. „Stále více spotřebitelů se zajímá o zdraví své, ale i o zdraví naší planety, což jsou dvě vzájemně závislé hodnoty. V inovacích vidíme jak podporu lepšího stravování české populace, což je důležitou součástí prevence vzniku civilizačních chorob, tak i budoucnost českého potravinářství.“
„Potravinářský průmysl dnes zaznamenává velké změny v chování spotřebitelů související s odpovědnější a udržitelnější spotřebou. To nevyhnutelně ovlivňuje všechny hráče v potravinářském průmyslu, zejména v rychle rostoucí kategorii rostlinných potravin,” uvádí Emine Mamarasulovová, brand manažerka Garden Gourmet z Nestlé Česko. „S Garden Gourmet pokračujeme v průkopnickém objevování rostlinných potravin a zavádíme průlomové inovace, které mění postoj spotřebitelů k potravinám. Jsem ráda, že existují akce, jako je New Food Forum, které dávají firmám příležitost podělit se o své zkušenosti a určit směr dalšího vývoje této rostoucí kategorie.“
New Food Forum se uskuteční 12. dubna v prostorech Spojka Events. Další informace najdete na webových stránkách akce.