Obalko ukáže trendy v obalovém průmyslu

Akce proběhne 17. 10. 2024 - 18. 10. 2024

Hlavní motto největší obalové akce pro české a slovenské profesionály zní Obalová magie.

Ilustrační foto, zdroj: ATOZ Publishing

Ilustrační foto, zdroj: ATOZ Publishing

Pořadatelé kongresu Obalko zveřejnili první programové body letošního 12. ročníku. Hlavní motto největší obalové akce pro české a slovenské profesionály zní Obalová magie. Dvoudenní kongres se koná 17. a 18. října 2024 v Aquapalace Hotelu Prague, registrace je otevřena na webu akce.

Vstup pro uživatele obalových produktů či služeb je po oba dny zdarma.

Po rekordním ročníku 2023, kdy kongres navštívilo 491 účastníků, přináší letošek přednášky a panelové diskuse, ale také propojení obalových inovací, kreativity a udržitelnosti.

Paul Jenkins, výkonný ředitel společnosti ThePackHub, představí nejnovější obalové inovace z celého světa. Účastníci se seznámí s aktuálními globálními trendy, udržitelností v packagingu a technologiemi, které mění trh s obaly. 

Jak spotřebitelé vnímají obalové trendy? O tom bude mluvit Miroslav Paška, account director výzkumné agentury Ipsos. Představí výsledky výzkumu, který ukáže, co od obalu očekává moderní spotřebitel a jaké nové materiály, inkluzivní designy a smart packaging upřednostňuje. Podle výzkumu může rozdíl mezi dobrým a špatným obalem ovlivnit prodejní potenciál až o 70 %. Přednáška rovněž odpoví na otázku, zda je udržitelnost obalů pro koncové zákazníky hodnotou, za kterou jsou ochotni připlatit.

Součást dopoledního programu tvoří také velká panelová diskuse nazvaná „Obaly, které svedou: Jak získat pozornost spotřebitele“. Jistým cílem debaty bude vybudit představu obalu, který nejen upoutá pozornost, ale vyvolá nefalšovaný wow efekt. 

Přes polední pauzu bude opět k dispozici sekce BizPack, která návštěvníkům umožní setkat se se zástupci předních společností obalového průmyslu a vyslechnout si jejich nabídky. 

Odpolední program bude věnován deseti případovým studiím, které ukážou, jak inovace a spolupráce vedou k úspěchu v obalovém průmyslu. Už nyní jsou potvrzeny následující studie:

  • Obaly s rozšířenou realitou: Jak interaktivní obaly od firmy Thimm pro AlbiLab mění zážitek zákazníků.
  • Nové obaly pro startupy: Jak ekologické a efektivní obaly od společnosti Smurfit Westrock pomohly mikrozeleninovému startupu
  • Little Luko proniknout do velkých maloobchodních řetězců.
  • Magická etiketa: Případová studie společnosti Rozvoněno a Colognia Press o využití lehce smývatelných etiket Avery Dennison, které podporují udržitelnost.
  • Optimalizace tisku a sekundárního obalu: Příběh sekundárního obalu od Mondi Bupak pro pivo Bruncvík, které pro Kaufland vyrábí Pivovar Nymburk.
  • Ekologické obalové výplně: Jak společnost Robe lighting za přispění Packeto Group nahradila plastové výplně ekologickou variantou z vlnité lepenky.

Pozdně odpolední panelová diskuse se zaměří na to, jak už dnes mohou firmy využívat obaly budoucnosti, které splňují nové legislativní požadavky a standardy udržitelnosti. Debata se zaměří na materiály budoucnosti, moderní obalové technologie a jejich vliv na spotřebitelské trendy.

Druhý kongresový den patří již tradičně exkurzím po provozech. V rámci sekce Balení v akci navštívíme výrobní závody, v nichž jsou rozvinuté systémy balení a logistiky. V tuto chvíli jsou potvrzené návštěvy  závodu Lego Group v Kladně a pražského výrobního a logistického provozu Pepsi, který spadá do skupiny Mattoni 1873.