Procurement Forum 2023: Síla nákupu je v lidech
Jak zlepšovat vyjednavačské schopnosti, umět zvládat stres nebo postavit multigenerační dream-team nákupčích, ukáže Procurement Forum.
Jak zlepšovat své vyjednavačské schopnosti, umět zdravě zvládat stres nebo postavit multigenerační dream-team nákupčích? Tomu všemu se bude věnovat další ročník konference Procurement Forum 2023 z produkce společnosti Blue Events, který proběhne 8. 11. v pražském KC City.
Program zahájí Andrea Lazukić z konzultantské firmy Kearney a seznámí publikum s nejnovějšími mezinárodními trendy v nákupu prostřednictvím výstupů z globálního průzkumu, na který odpovídali přední CPO a manažeři nákupu z celé Evropy.
Na technologie včetně využití umělé inteligence se zaměří hned několik příspěvků. Odborník na AI a spoluautor podcastu Kanárci v síti Josef Holý ukáže, jak přistupovat k umělé inteligenci, aby posloužila ve stále komplexnějších nákupních procesech, a kde naopak lidskou práci suplovat nemůže. Martina Balounová ze společnosti Novartis přiblíží, jak správně uchopit digitalizaci a na jaké výzvy se při tom připravit. S příspěvkem věnujícím se podvodným e-mailům, tzv. Business E-mail Compromise (BEC), a jak se jim bránit, se představí výkonný ředitel Patron IT Martin Haller.
Unikátním bodem programu bude vyjednávání skutečného případu, který byl vybrán z námětů účastníků konference. Dva profesionální byznys vyjednavači Viktor Kostický za stranu prodeje a Karel Otýs za nákup budou vyjednávat tak jako vždy naplno, ale tentokrát přímo na pódiu a následně společně s účastníky vyjednávání rozeberou.
Zatímco diskuze ohledně snižování emisí v České republice se primárně zaměřuje na energetiku, role efektivního nakládání s energeticky náročnými materiály (ocel, cement, plasty, hliník atp.) bývá spíše opomíjena. Pavel Zedníček, výkonný ředitel firmy INCIEN, představí výsledky vlastní studie, která se zabývá potenciálem cirkulární ekonomiky pro dekarbonizaci průmyslu, a ukáže, jak jej využít v nákupu.
Trh práce je velice dynamický a k tomu se do pracovního procesu zařazují nejen mileniálové, ale i generace Z. Jak se liší očekávání zaměstnavatele u různých skupin uchazečů? Jak přistupovat k vytváření vysoce výkonných týmů ("high-performing teams") tak, abychom respektovali odlišný multigenerační a multikulturní přístup? A jak vypadá úspěšný nákupní tým budoucnosti? Do tématu inkluze a diverzity se posluchači ponoří hlouběji s Dominikem Prokešem z koncernu Heineken Česká republika a Lucií Dostálovou ze společnosti Eurowag.
Nákupčí čelí denně řadě potenciálních stresových faktorů, ať pochází zevnitř firmy nebo ze strany dodavatelů. Stres v práci ovlivňuje i další oblasti života – osobní a rodinnou. Lze udržet pracovní stres mimo rodinnou a osobní sféru? Jaké jsou techniky pro bezpečné odbourávání stresu? Odpovědi přinese sociolog a psycholog Petr Matoušek z Institutu Origanum.
Nákupčí firmy Tierra Verde Martina Řezáčová se podělí o zkušenost, kterou sama nazývá absurdním příběhem z absurdní doby. Poodhalí v něm, díky čemu dokázali odvrátit hrozbu omezení výroby pro nedostatek výrobního materiálu. Dotkne se také otázek, do jaké míry určuje produkt a firemní kultura vztahy s dodavateli a jak postavit obchodní vztahy na firemních pilířích laskavé komunikace.
V odpolední panelové diskuzi pak nejaktuálnější témata celého dne proberou mj. zástupci firem ČSOB, Wienberger, Kofola, AVL Moravia nebo Bije Fun International.
Akce je určena především těm, kdo ve firmách zodpovídají za procurement a jeho efektivitu (CPO, Procurement Manager, Supply Chain Manager, Category Manager). Dále se každoročně také účastní ti, kdo pro oddělení nákupu vytvářejí zadání (finanční ředitelé, jednatelé, majitelé) a částečně i dodavatelé.