Retail Summit 2020 o tom, jak uspět v novém ekosystému
Retail Summit 2020 se zaměří na to, jak se neztratit v džungli nového maloobchodního ekosystému.
Největší konference o maloobchodě v Česku Retail Summit 2020 se uskuteční ve dnech 3. - 5. 2. 2020 v pražském Clarion Congress Hotelu. Na téma Jak uspět v novém maloobchodním ekosystému promluví více než 120 vrcholových zástupců kamenného obchodu i e-commerce, nezávislých expertů i dodavatelů zboží a technologií.
Tematicky chce konference klást důraz především na:
- nové typy konkurence i kooperace
- digitální transformaci obchodu, logistiky i výroby spotřebního zboží
- zvýšenou potřebu konzistentní komunikace všemi kanály a ve všech bodech dotyku
- a prudce rostoucí zájem o udržitelnost
Trendy nového retailu
S orientací v novém ekosystému má účastníkům pomoct více než 120 domácích i zahraničních řečníků, kteří představí trendy formulující nový retail.
Pojmy „new retail“ a ekosystém vysvětlí v úvodu Retail Summitu 2020 Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. S globálními trendy rozvoje účastníky seznámí mimo jiné autoři série analýz „Pravda o obchodě“ Harjot Singh a Rodney Collins z komunikační skupiny McCann Worldgroup. Vystoupí i předseda výkonného výboru sdružení evropských internetových obchodů Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Nedávno vydal knihu s provokativním názvem „Konec nakupování on-line: budoucnost obchodu v propojeném světě“, která popisuje koncepci „nového retailu“.
Prezentované analýzy spotřebitelů se budou opírat o výzkumy ze společností Euromonitor, GfK a Nielsen. Strategické aspekty fungování firem v novém maloobchodním ekosystému z různých úhlů pohledu představí zástupci poradenských firem Boston Consulting Group, Deloitte a EY.
Retail Summit 2020 věnuje značnou pozornost i tomu, jaká jsou nejnovější technologická řešení a jak je úspěšně zavádět při celkové digitalizaci firem. Svoje řešení představí několik společností v čele s Microsoft a O2, kteří kromě aktivní účasti v programu ukážou řadu revolučních novinek „naživo“ ve svých expozicích.
Internetoví i kamenní hráči společně
Své názory dále představí inovativní hráči, jako jsou Tomáš Havryluk (Alza.cz), Tomáš Čupr (Rohlík), Pavel Milan Černý (Econea), Igor Matejov (Mall Group), Michal Hanáček (Pilulka) nebo Lukáš Havlásek (Shopsys). Vystoupí také řada zástupců kamenných řetězců, například Kateřina Harris a Petr Pavlík (Albert), Alena Střížová (dm drogerie markt), Luboš Korbelář (Dr.Max), Petr Chmelař (Globus), Miloslav Hlavsa (Konzum Ústí nad Orlicí), Olivier Langlet (Makro Cash and Carry) či Patrik Dojčinovič (Tesco).
O tom, že lze pomocí nových technologií lze oživit malé prodejny typu convenience store, promluví Tomasz Blicharski z vedení sítě Žabka Polska. Fred Bosch, šéf COOP Supermarkten Nederland, pak vysvětlí, jak se podařilo i v podmínkách vysoce rozvinutého trhu oživit „staré“ spotřební družstvo.
Velmi významnou roli v právě se vytvářejícím ekosystému budoucnosti budou hrát i výrobci, zejména pak ti značkoví. Svoji vizi na Retail Summitu 2020 představí Jannis Samaras (Kofola), Drahomíra Mandíková (Asahi Central Europe), Michaela Franeková (Unilever), Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj) či Tomáš Hejkal (Stock). V programu se však uplatní i malí, nezávislí dodavatelé, kteří již nyní nacházejí své pevné místo na trhu – viz například Martin Dokoupil z Tierra Verde a Kateřina Urbánková ze svazu ekologických zemědělců PRO-BIO.
Podrobné informace o akci včetně možnosti registrace najdete na jejích webových stránkách.