Česká bankovní asociace má kampaň o kyberbezpečnosti
Česká bankovní asociace (ČBA) spouští novou televizní kampaň zaměřenou na kyberbezpečnost, cílící na generaci 30+. Prostřednictvím krátkých příběhů představí nejčastější chyby, kterých se lidé dopouštějí v online prostředí a v jejich důsledku tak mohou přijít o peníze na svých bankovních účtech. Tvářemi kampaně se stali herci Petr Vacek a Tereza Dočkalová, kteří hrají v prostoru své šatny mezi filmovým natáčením.
„Prohřešky, kterými Češi opakovaně ohrožují své peníze na bankovních účtech, jsou stále stejné. Patří k nim nezodpovědné nakládání s PINy a hesly, nedostatečné zabezpečení mobilních telefonů a počítačů, ale i celkově neopatrný pohyb v on-line prostředí, například při nákupech na nezabezpečených stránkách,“ přibližuje Tomáš Hládek, odborník na kyberbezpečnost ČBA. Náměty scénářů tak tvoří čtyři nejčastější chyby uživatelů internetu – podceňované zabezpečení mobilních telefonů, nedostatečná ochrana citlivých údajů, špatná identifikace podvodných webových stránek/e-shopů a otevírání nevyžádaných emailů (phishing).
Spoty byly vytvořeny ve spolupráci s produkční agenturou Yekot Film. Nasazeny budou až do poloviny září na kanálech skupiny Nova a na stanici ČT2. Na webové stránce www.bezpecnebanky.cz jsou dále uvedeny základní informace o tom, co uživatelům v on-line prostředí reálně hrozí, jak si zabezpečit svůj počítač a mobilní telefon, nebo si mohou vyzkoušet své znalosti o kyberbezpečnosti ve speciálním kvízu.
-stk-