Effie: Počet přihlášek je i po změnách vyšší než loni
Do jubilejního dvacátého ročníku reklamní soutěže efektivity Effie přišlo 70 prací. To je o pět více než loni. Soutěž letos značně přitvrdila v pravidlech prokazování efektivity.
Národní kolo Effie přineslo do hodnocení několik novinek – validaci údajů o dopadech kampaní, kterou zajišťují největší agentury na výzkum trhu, nebo náročnější a rigoróznější požadavky na přihlášku.
„Nevěděli jsme, co to přesně udělá. Vzhledem k tomu, že v minulosti zaznívaly komentáře i průkaznosti údajů v přihláškách, mohl klidně nastat pokles,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.
Pro řadu zadavatelů to znamenalo změnu přístupu – museli poskytnout informace o prodejích nebo jiných parametrech efektivity pro účely soutěže. Tyto údaje jsou často k dispozici pouze porotcům a nebudou veřejně šířeny.
O významu, který Effie pro rozvoj marketingových služeb má, hovoří i závěry průzkumu, který AKA provedla mezi zadavateli. Effie je hodnocena jako nejpřínosnější tuzemská soutěž (kladně ji hodnotí 66 % respondentů). Lépe jsou na tom už jen Cannes Lions a Young Lions.
Vyhlášení cen Effie letos proběhne tradičně v kině Lucerna 25. října. Následovat bude workshop „grilování poroty“, na němž porotci budou vysvětlovat a obhajovat svá rozhodnutí. Vstupenky je možné objednat na www.effie.cz.
-mav-