LCG: České firmy neví, jak měřit online kampaně

úterý, 16. prosince 2014, 07:52 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Tuzemské společnosti vědí, že na onlinu se jejich produkty či služby dají prodat, ale často netuší, co jim v komunikaci dobře funguje, protože neměří svoje výsledky nebo neví, jak je měřit. Vyplývá to z průzkumu LCG New Media mezi 350 podnikateli elektronickým dotazováním. Průzkum se uskutečnil v průběhu listopadu, účastnily se ho menší firmy a živnostníci registrovaní na portále Službomat.cz.

Průzkum také ukázal, že podnikatelé často zkoušejí různé platformy bez ucelené strategie. 10 % firem například uvedlo, že na reklamu nedávají ani 1 Kč a stačí jim pouze reference (většinou jde o malé firmy).

Základní výsledky - platformy:

92% lidí zná a využívá webovou prezentaci pro své podnikání.

Podnikatelé znají Facebook z 83 %, ale používají pouze z 58 %.

Zápis v katalogu využívá každá druhá firma.

PPC reklamy a/nebo remarketing využívá méně než polovina firem.

Mimo Facebook firmy využívají ostatní sítě pouze z 30 %.

RTB zná méně než 10% a využívá ho 0% respondentů.

Náklady na reklamu:

Náklady se pohybují mezi 0-30 tisíci Kč za měsíc, průměrně tedy kolem 10 tisíc Kč, nejčastěji se však náklady pohybují v jednotkách tisíc.

Podnikatelé také dávají více prostředků do online reklamy.

Přínosy:

Firmy většinou (67 %) uvedly, že největší přínos mají z online reklamy.

Které konkrétní online platformy přináší nejvíce tržeb:

PPC reklamy a web se pohybuje mezi nejčastějšími (kolem 40 %)

Katalogy (20 %)

Facebook (10 %)