Galaxy It: alternativa ke Googlu?
Zisky ze search marketingu vzbuzují pozornost. A Google je již pár let jedním z největších success stories v businessu. Mají šanci i další?
V současné době probíhá testovací provoz nového vyhledávače Galaxy It. Říkáte-li si, čím může být nový vyhledávač lepší než Google (jehož výsledky jsou velmi relevantní k hledaným termům), pak pro vás mám pár ukázek toho, na co lidé z GalaxyIt sází.
Hlavní okno vyhledávače je podobné jako u všech ostatních (ostatně, proč měnit)...
Po zadání hledaného výrazu a zmáčknutí "explore" se však zobrazí něco, na co již zvyklí nejsme....
Zobrazí se "jakási matice" s výsledky obklopujícími námi hledaný výraz. Při posunutí lištičky vlevo nahoře na stupeň dva se nám matice ještě více rozroste a stává se nepřehlednou. Když však při počátečním zadávání hledaného výrazu zaškrtnete "organizované hledání" výsledky se vám barevně rozliší. Dostáváte pak výsledky na podnose připomínajícím stolní hru.
Ačkoliv je zmíněný způsob strukturování výsledku neotřelý a velmi zajímavý - na Google to zcela jistě stačit nebude. I když jsou na světě i podobně kvalitní vyhledávače (Yahoo Search, Teoma (Ask), a další - Google za současné situace může porazit jen on sám. Za Googlem totiž stojí i něco víc než jen kvalita a to je "brand." Za posledních pět let se stal téměř synonymem pro vyhledávání na internetu a moderní učebnice o podnikání jen málokdy opomenou jeho success story. Jediné ohrožení Googlu může vzejít jedině z jeho neuvěřitelného rozvoje, kdy investuje i do oblastí, které byste určitě od internetové společnosti nečekali. Riskuje tím především ztrátu image a následně ztrátu uživatelů, kteří na image dávají (vědomě, či nevědomě) stejný důraz, jako v jakýchkoliv jiných oblastech života.