Skenování mozků diváků 42. Super Bowlu: neurověda jako reklamní kritik
(AdAge) Texaská společnost Sands Research z El Pasa připojila 20 fanoušků amerického fotbalu k mozkovým skenerům během finále 42. Super Bowlu které se odehrálo minulou neděli (3.2.2008).
Zkoumali přitom reakce jejich mozků na reklamy, které se během Super Bowlu vysílaly. (To jsou ty "nej" reklamy, psali jsme o nich ZDE a ZDE).
Nikdo si není úplně přesně jistý, co v tomto případě výsledky znamenají, ale vypadá to, že experiment zdokumentoval přímou míru zaujetí mozku každou reklamou. Některé reklamy "rozsvítily" mozkové skeny natolik, že to připomínalo plakáty psychedelického umění. Jiné zase nevyprovokovaly takřka žádnou odezvu.
Co je zajímavé, výsledky studie neodpovídají výsledkům jiných tradičních měření popularity reklam během Super Bowlu (např. USA Today Ad Meter).
Více na serveru AdAge ZDE.
Poznámka na konec: nejedná se o takovou novinku, už v roce 2006 Marco Iacoboni zkoumal pomocí fMRI odezvu diváků na reklamy u Super Bowlu. V roce 2006 vyhrály reklamy společnosti Disney. Píše o tom např. ve svém blogu Jack Schofield ZDE .