Jaký tiskový inzerát je nejúčinnější? (druhá část)
Minule jsme se podívali na faktory, které ovlivňují účinnost tiskových formátů. V dalším článku se podíváme na kombinace velikosti a pozice inzerátu na stránce.
V jedné studii* byly vyhodnoceny speciální formáty podle účinnosti:
1. tři celostránky umístěné za sebou na pravé straně
2. dvě celostánky umístěné v jednom čísle v různých sekcích (ne za sebou) na pravé straně
3. dvojstránka
4. celostránka na pravé straně
5. celostránka na levé straně s proužkem (sloupečkem) na přilehlé pravé stránce
6. celostránka na levé straně
7. šachovnicový formát na pravé straně
8. šachovnicový formát na levé straně
9. vodorovná půlstrana na pravé straně - nahoře
10. vodorovná půlstrana na pravé straně - dole
11. dva proužky na levém a pravém okraji dvoustrany
12. vodorovná půlstrana na levé straně - nahoře
13. vodorovná půlstrana na levé straně - dole
14. vodorovná třetinka napravo dole
15. proužek (třetinka/čtvrtinka/sloupec) na výšku zcela vpravo
16. proužek (třetinka/čtvrtinka/sloupec) na výšku zcela vlevo
*Zdroj: MPA Research Newsletter No. 60, PreTesting Company
Stále ale zůstává pravdou, že dobrá kreativita umístěná kdekoli odvede lepší práci než průměrná reklama kreativně umístěná...
Předchozí článek, který vysvětluje účinnost tiskové inzerce a faktory, které jsou nejdůležitější, najdete ZDE.