Zvyky uživatelů na webu podle Avenue A/Razorfish
Silicon Alley Insider nedávno publikoval výsledky průzkumu Avenue A/Razorfish. Průzkum, který pochází z června 2007 (odpovídalo 475 spotřebitelů) se zaměřil na chování “digitálních konzumentů”.
Výsledky, které Henry Blodget publikoval, neberou ohled na demografii. Jak se tedy na webu chová “běžný” uživatel? Tady jsou výsledky podle agentury Avenue A/Razorfish.
Web
60% si perzonalizuje home page
53% sdílí bookmarky
56% používá RSS feedy
35% používá tag cloud
Téměř všichni čtou “nejpopulárnější” (nebo nejčastěji “emailované”) položky na stránkách
Video
67% pravidelně sleduje videa na YouTube apod.
95% shlédlo online videa během posledních 3 měsíců
49% nahrálo vlastní video na web během posledních 3 měsíců
85% shlédlo ukázku filmu online během posledních 3 měsíců
71% sledovalo TV show online během posledních 3 měsíců
Hudba, fotky, blogy
42% pravidelně kupuje hudbu online
41% používá stránky na sdílení fotek
70% čte pravidelně blogy
Použití internetu při výběru produktů
přes 92% používá web při rozhodování o koupi produktu
54% start their product research at a search engine
14% začíná na webech pro srovnávání cen
30% začíná na e-commerce webu nebo stránkách prodejce
55% se při výběru produktů řídí především podle uživatelských recenzí
21% vybírá podle odborných recenzí
Mezi nejdůležitější kritéria při výběru patří cena a reputace stránek (obojí 38%)
Mobilní telefony
32% používá mobil k poslechu hudby
24% používá mobil ke sledování videa
36% přes mobil sleduje zprávy
Pro social media a web 2.0 skeptiky může být docela překvapivé, že si 60% uživatelů perzonalizuje home page, 56% používá RSS feedy, 49% uživatelů za poslední 3 měsíce nahrálo vlastní video na web, nebo že 70% čte pravidelně blogy (29% denně a 41% dokonce píše blog, nebo na některý přispívá).