Aktuální Google Zeitgeist
Aktuální žebříčky vyhledávání ukazují, že lidé si své obchodní partnery v rejstřících více prověřují a pátrají po nejlepších cenách na trhu.
Hospodářské oslabení se na vyhledávači Google.cz projevuje zejména výrazným nástupem vyhledávání služeb jako živnostenského a insolvenčního rejstříku a pátráním po akčních nebo nejnižších cenách. Zajímavé jsou výsledky v kategorii nakupování: navzdory krizi uživatelé Google.cz hledají na internetu nábytek a vybavení do bytů nebo domů, viditelný je i zvýšený trend zájmu o výrobky pro děti. Dá se předpokládat, že v těchto případech nechceme dělat kompromisy.
Na základě nejvyhledávanějších slov dle vertikál jsme zjistili, že ve světě obchodu lidé nejčastěji hledají kontakty na potenciální partnery nebo si partnery více prověřují (rejstříky živnostenský, obchodní, insolvenční) , případně pátrají po těch nejlepších cenách (nejlepší ceny, akční ceny, hledej ceny, srovnej ceny, slevy a podobně). Ve financích vedou hlavně výpočty příjmů a daní (výpočet mzdy a důchodu, čistá mzda, kalkulačky mzdová a daňová a s tím spojený daňový úřad).
Ač se v současnosti potýká realitní trh s poklesem zájmu o nákup nemovitostí, stoupá na Google.cz zájem o nákup vybavení bytů nebo domů. Dále nakupujeme vybavení pro děti (kočárky,autosedačky, dětský nábytek, dětský bazar). V cestování i nadále vedou praktické informace jako informace o vlacích nebo o letech na letišti Praha. Dovolená teď nejčastěji směřuje do Rakouska na lyže, do Francie, Thajska, na Maledivy, do Německa i na Sardínii, přičemž uživatelé Google využívají i služeb cestovních kanceláří.
V oblasti průmyslu se lidé v posledních 2 měsících zajímali hlavně o lehký průmysl, který je aktuálně ve finančních problémech (keramika, karlovarský porcelán, design), ale také o úspory v nízkoenergetických domech i při vaření (parní hrnec), o stavební materiály a stroje.
Tento přehled vychází ze statistiky jménem Zeitgeist, která nabízí seznam slov, která zaznamenala největší skok v počtu vyhledávání českými uživateli Google. Zeitgeist tedy vychází z „duchu doby“, ukazuje to, o co se lidé v poslední době nejvíce zajímají.
Jednotlivé žebříčky pro zajímavost:
Ze světa obchodu:
1. živnostenský rejstřík
2. obchodní rejstřík
3. nejlepší ceny
4. plná moc
5. akční ceny
6. hledej ceny
7. lisabonská smlouva
8. insolvenční rejstřík
9. český servis
10. čestné prohlášení
11. živnostenský list
12. srovnej ceny
13. slevy
Ze světa financí:
1. finanční úřad
2. výpočet mzdy
3. výpočet důchodu
4. čistá mzda
5. mzdová kalkulačka 2009
6. kurz dolaru
7. daňová kalkulačka
8. euro
9. inflace
10. odchod do důchodu
11. rm system
12. finance
13. finanční úřad Brno
Z průmyslu:
1. idos
2. keramika
3. karlovarský porcelán
4. design
5. regály
6. nízkoenergetické domy
7. implementace
8. betonserver
9. parní hrnec
10. malotraktory
11. sruby
12. vyšívací stroje
13. meče
Z nákupů:
1. nábytek
2. kočárky
3. postele
4. kabelky
5. bílé zboží
6. autosedačky
7. záclony
8. dětský nábytek
9. šatní skříně
10. dětský bazar
11. ratanový nábytek
12. zahradní nábytek
13. ložnice
Z realitního trhu:
1. reality
2. nemovitosti
3. reality Brno
4. reality Praha
5. pronájem bytu
6. realitní kanceláře
7. pronájem bytu Praha
8. bydlení
9. mapy
10. reality Ostrava
11. spolubydlící
12. podnájem Praha
13. podnájem Brno
Z cest:
1. letiště Praha
2. vlaky
3. lyžování v Rakousku
4. dopravní zpravodajství
5. dovolená
6. cestovní kanceláře
7. Francie
8. čd
9. sjízdnost silnic
10. počasí
11. Thajsko
12. Maledivy
13. zpoždění vlaků
14. dopravní situace
15. Německo
16. doprava
17. mapy
18. Sardínie