Aktuální Google Zeitgeist

čtvrtek, 26. února 2009, 14:14 Internet & Mobil MediaGuru

Aktuální žebříčky vyhledávání ukazují, že lidé si své obchodní partnery v rejstřících více prověřují a pátrají po nejlepších cenách na trhu.

Hospodářské oslabení se na vyhledávači Google.cz projevuje zejména výrazným nástupem vyhledávání služeb jako živnostenského a insolvenčního rejstříku a pátráním po akčních nebo nejnižších cenách. Zajímavé jsou výsledky v kategorii nakupování: navzdory krizi uživatelé Google.cz hledají na internetu nábytek a vybavení do bytů nebo domů, viditelný je i zvýšený trend zájmu o výrobky pro děti. Dá se předpokládat, že v těchto případech nechceme dělat kompromisy.

Na základě nejvyhledávanějších slov dle vertikál jsme zjistili, že ve světě obchodu lidé nejčastěji hledají kontakty na potenciální partnery nebo si partnery více prověřují (rejstříky živnostenský, obchodní, insolvenční) , případně pátrají po těch nejlepších cenách (nejlepší ceny, akční ceny, hledej ceny, srovnej ceny, slevy a podobně).  Ve financích vedou hlavně výpočty příjmů a daní (výpočet mzdy a důchodu, čistá mzda, kalkulačky mzdová a daňová a s tím spojený daňový úřad).

Ač se v současnosti potýká realitní trh s poklesem zájmu o nákup nemovitostí, stoupá na Google.cz zájem o nákup vybavení bytů nebo domů. Dále nakupujeme vybavení pro děti (kočárky,autosedačky, dětský nábytek, dětský bazar).  V cestování i nadále vedou praktické informace jako informace o vlacích nebo o letech na letišti Praha. Dovolená teď nejčastěji směřuje do Rakouska na lyže, do Francie, Thajska, na Maledivy, do Německa i na Sardínii, přičemž uživatelé Google využívají i služeb cestovních kanceláří.

V oblasti průmyslu se lidé v posledních 2 měsících zajímali hlavně o lehký průmysl, který je aktuálně ve finančních problémech (keramika, karlovarský porcelán, design), ale také o úspory v nízkoenergetických domech i při vaření (parní hrnec), o stavební materiály a stroje.

Tento přehled vychází ze statistiky jménem Zeitgeist, která nabízí seznam slov, která zaznamenala největší skok v počtu vyhledávání českými uživateli Google. Zeitgeist tedy vychází z „duchu doby“, ukazuje to, o co se lidé v poslední době nejvíce zajímají.

Jednotlivé žebříčky pro zajímavost:

Ze světa obchodu:

1. živnostenský rejstřík

2. obchodní rejstřík

3. nejlepší ceny

4. plná moc

5. akční ceny

6. hledej ceny

7. lisabonská smlouva

8. insolvenční rejstřík

9. český servis

10. čestné prohlášení

11. živnostenský list

12. srovnej ceny

13. slevy

Ze světa financí:

1. finanční úřad

2. výpočet mzdy

3. výpočet důchodu

4. čistá mzda

5. mzdová kalkulačka 2009

6. kurz dolaru

7. daňová kalkulačka

8. euro

9. inflace

10. odchod do důchodu

11. rm system

12. finance

13. finanční úřad Brno

Z průmyslu:

1. idos

2. keramika

3. karlovarský porcelán

4. design

5. regály

6. nízkoenergetické domy

7. implementace

8. betonserver

9. parní hrnec

10. malotraktory

11. sruby

12. vyšívací stroje

13. meče

Z nákupů:

1. nábytek

2. kočárky

3. postele

4. kabelky

5. bílé zboží

6. autosedačky

7. záclony

8. dětský nábytek

9. šatní skříně

10. dětský bazar

11. ratanový nábytek

12. zahradní nábytek

13. ložnice

Z realitního trhu:

1. reality

2. nemovitosti

3. reality Brno

4. reality Praha

5. pronájem bytu

6. realitní kanceláře

7. pronájem bytu Praha

8. bydlení

9. mapy

10. reality Ostrava

11. spolubydlící

12. podnájem Praha

13. podnájem Brno

Z cest:

1.  letiště Praha

2. vlaky

3. lyžování v Rakousku

4. dopravní zpravodajství

5. dovolená

6. cestovní kanceláře

7. Francie

8. čd

9. sjízdnost silnic

10. počasí

11. Thajsko

12. Maledivy

13. zpoždění vlaků

14. dopravní situace

15. Německo

16. doprava

17. mapy

18. Sardínie