Armstrongův comeback na Tour de France masivně zvedl diváckou sledovanost
Lidé milují sportovní hvězdy a silné lidské příběhy, které za nimi stojí. Důkazem je návrat cyklistického „Michaela Jordana“ na nejprestižnější cyklistický závod planety Tour de France.
Lance Armstrong bojující o další vítězství v tomto výjimečném závodě dokázal zvednout sledovanost téměř všech televizních stanic, které tuto vrcholnou sportovní událost přenášely.
Návrat sedminásobného vítěze Tour de France Lance Armstronga do závodu v roce 2009 hrál klíčovou roli v nárůstu televizní sledovanosti Tour na obou stranách Atlantiku. Podle průzkumu společnosti Eurodata TV Worldwide a TV Sports Markets Armstrongovo 3. místo po tříleté pauze pomohlo americké TV společnosti Versus k nečekanému zvýšení sledovanosti o 98 %, přičemž průměrný podíl z celkové sledovanosti televizních stanic se téměř zdvojnásobil z 0,7 % na 1,3 %. Pro společnost to bylo velmi milé překvapení, když teprve minulé léto podepsala nový pětiletý kontrakt na televizní vysílání Tour de France.
Ve Francii dosáhla veřejnoprávní stanice France Telévisions nejvyšší průměrné sledovanosti od roku 2005, kdy se Armstrong Tour naposledy zúčastnil. Průměrná sledovanost tak za poslední rok vzrostla o 10 % na 3,76 milionů diváků denně.
Ve Španělsku, odkud pochází poslední vítěz Alberto Contador, sledovanost veřejnoprávní televize RTVE vzrostla o 7 % a překročila tak milionovou hranici.
Pokles sledovanosti zaznamenala německá televizní společnost ARD/ZDF, která oproti šedesátihodinovému přenosu v loňském roce vysílala pouze dvacet hodin na znamení protestu proti nedávným dopingovým skandálům.
Zvýšila se naopak sledovanost Eurosportu. Průměrná sledovanost jeho přímých přenosů na území Německa vzrostla v průběhu Tour de France o enormních 231 % z 203 500 diváků na 675 diváků. Průměrná sledovanost přímých přenosů Eurosportu v Evropě v loňském roce vzrostla na 1,8 milionů diváků. Stanice také v průběhu Tour de France dosáhla nejvyšší sledovanosti ve své historii a dostala se tak na 15. příčku nejsledovanějších stanic v neděli 19. července, kdy byla její průměrná sledovanost 2,8 milionů diváků.
Zdroj: Concept One, Sport Business International, TV Sport Markets, Eurodata TV Worldwide Autor: -mm-