Magazín Glamour míří do ČR
Jeden z nejznámějších světových magazínů pro ženy míří do ČR. Detaily zde.
Jak zjistila Stará Blažková, i do české republiky dorazí licence k vydávání časopisu Glamour. Licenci vlastní americké vydavatelství Condé Nast Publications (např.
Vanity Fair, Vogue, GQ) a v rámci regionální licence ho podle informací Staré Blažkové v ČR bude vydávat Ringier (Blesk, deník Sport, Reflex, abc, atd), patrně od jara 2011.
Slovo glamour anglicky znamená kouzlo krásy, osobní krásu, zvláštní půvab, ale také někoho okouzlit nebo kouzelnou atmosféru. Už to napovídá o čem asi tak může nový
magazín být. Časopis píše o módě, o společnosti a nebývá moc drahý (je tedy výrazně levnější, tenčí a menší než Elle, Marianne nebo dokonce luxusní Vogue). Čtou ho ženy v širokém věkovém rozmezí, 18-49 let. V současnosti známe jak jeho původní americkou verzi, tak i zahraniční mutace: Británie, Německo, Švédsko, Rusko, Španělsko, Řecko, Mexiko, LatAm a další.
Například ve Velké Británii byl magazín uveden na trh v březnu 2001 a pro Glamour znamenal nejúspěšnější launch v GB za posledních 30 let. "Časopis, který se hodí do vaší kabelky i do vašeho života," si do svých kabelek koupilo v prvním vydání 581 337 čtenářek. Za jeho úspěchem stál mimo jiné už zmíněný menší formát - oproti
Cosmopolitanu nebo Marie Claire. Vydavatelství Condé Nast si tento menší formát vyzkoušelo už před tím v Itálii. Druhý zásadní moment úspěchu byl v ceně: v roce 2001 jedno číslo stálo 1,50 GBP, takže čtenářky si Glamour kupovaly spíše jako další, doplňkové čtení ke svému oblíbenému magazínu. Primárním záměrem tedy v GB nebylo brát čtenáře konkurenci. Kdo máte zájem, přečtěte si celý příběh launche v UK, je to zajímavé čtení (v angličtině) zde.
Časopis je známý svou soutěží Žena roku (Women of the Year), ze svých čtenářek si dělá Glambassadorky.
Ve Velké Británii každé září pořádá National Glamour Week (znáte Dny Marianne?)
Media Guru se na Glamour těší, ještě více se mohou těšit čtenářky. Otázkou zůstává, jak se Glamour v ČR prosadí, protože podobné tituly zde již na trhu máme. Co nám tu chybí je magazín typu Vanity Fair a kvalitnější content v premiových magazínech jako je Vogue. Ale o tom zase jindy.