Nepovedené guerily O2 v Praze a P&G v Riu. Která je horší?

úterý, 30. listopadu 2010, 16:54 Reklama MediaGuru

Vzpomínáte si, jak vůz ministra vnitra Radka Johna naboural tramvaj při jízdě za blikajícími krabičkami - v domnění, že se jedná o bombu? Procter & Gamble si podobně naběhl v Rio De Janeiro (a narazil na dřevěnou bednu), na rozdíl od českého O2 ale řešil krizovou komunikaci jinak. Čtěte zde.

Potměšile by se dalo říci, že Procter a Gamble v Brazílii se měl poučit z nedávné blamáže O2 v Praze. Pro připomínku: počátkem října nalezli policisté v centru Prahy 16 blikajících krabiček připevněných na sloupy veřejného osvětlení. Jelikož nejsme bulvár, nebudeme řešit jízdu pana ministra, ale následné distancování se O2 od celé akce. Podle vyjádření tiskového mluvčího Teléfoniky na serveru m-journal.cz kampaň v této podobě O2 rozhodně neschválila. Jelikož o tom více nevíme, můžeme jen spekulovat, jak dlouho probíhala komplexní příprava kampaně bez vědomí klienta a jak si agentura představovala, že jí klient zaplatí za neschválenou kampaň...

Ne až tak odlišný průběh nepovedené rádoby-guerilly jsme mohli sledovat tento týden v Rio De Janeiro. Znepokojení obyvatelé lepší čtvrti v Riu, v oblasti Ipanema beach, zavolali policii k dvěma velkým dřevěným bednám, jednu z nich vidíte na obrázku.

Promo bedna

Tyto bedny měly být promo teaserem na největší výherní TV show ve stylu Variété pod názvem "P&G Faustao's Airplane." Tu uvádí v Brazílii nejpopulárnější speaker Fausto Silva, takový jejich starší otylý Leoš Mareš.

Domingao Faustao

V několika kolech estrády mělo šest šťastných výherců získat výhru - nákladní letadlo plné cen v celkové hodnotě přes dva miliony korun, včetně dvou aut, zlatých prutů a samozřejmě všeho co je potřeba k oháknutí a vybavení domácnosti od Procter and Gamble. Ceny mělo být "tolik a tak hodnotné, že bedny z aeroplánu přepadávaly ven" - to měla být pointa jejich umístění na veřejná prostranství.

Letadlo plné výher

Pro P&G nevyšel čas nasazení právě nejšťastněji: Rio má právě teď za sebou několik dní plných bojů mezi drogovými gangy (kdo to mohl dopředu při plánování vědět) za účasti těžce vyzbrojených policejních jednotek a s nejméně 23 mrtvými. Policejní jednotky bedny po objevení prozkoumaly a oficiálně prohlásily za prázdné.

I tak P&G se promptně rozhodl neumisťovat žádné další bedny na veřejná místa a vydal prohlášení "Bedny umístěné ve čtvrtích Rio de Janeiro byly součástí P&G promotion. Velmi litujeme jakéhokoli nepohodlí pro obyvatele. Promotion byla s okamžitou platností zastavena."

Místní policie sdělila, že sice byla požádána o povolení umístit bedny na veřejných prostranstvích, nicméně agentura bedny umístila přesto, že toto povolení nedostala. Zvažuje tudíž obvinění a akce na náhradu škody.

Ačkoli celá záležitost s bednami je dosti nešťastná, P&G s celou soutěží v ceně přes 20 milionů Kč (včetně výher a sponzoringu) pokračuje.

Nový vítěz je vylosován každých čtrnáct dní od půlky října do pozdního prosince. Opravdovým vítězem je ovšem P&G.

PS: proč se mi při těchto estrádách vybavuje starý dobrý Ein Kessel Buntes?