Největším inzerentem byl vloni Procter & Gamble

úterý, 18. ledna 2011, 17:54 Výzkum MediaGuru

Žebříček monitoringu Admosphere také ukazuje, že volební rok "poslal" mezi nejsilnější zadavatele i ČSSD a ODS.

Největším zadavatelem reklamních investic do médií byla v loňském roce podle monitoringu Admosphere společnost Procter & Gamble s monitorovaným objemem 1,521 mld. Kč. Mezi nejaktivnější se tradičně zařadily také Henkel a Unilever. K silným zadavatelům stále i přes snižování výdajů patří mobilní operátoři. Loňský volební rok znamenal nástup politických stran mezi nejsilnější tuzemské inzerenty. Zejména ČSSD se s monitorovaným objemem 614 mil. Kč dostala mezi desítku největších.

Tabulka: Top 20 inzerentů v médiích v roce 2010 (hrubé ceny v Kč). Zdroj: Admosphere, 2010

1. Procter & Gamble CR 1 521 262 110
2. Henkel ČR 1 442 267 541
3. Unilever ČR 1 201 043 573
4. Vodafone CR 1 134 624 826
5. L'oréal ČR 852 099 451
6. Lidl ČR 846 074 814
7. T-Mobile CR 786 559 241
8. Telefónica O2 ČR 648 990 445
9. Nestlé Česko 648 166 035
10. Česká strana sociálně demokratická 614 134 495
11. Reckitt Benckiser CR 578 199 574
12. Mountfield 576 716 804
13. Škoda Auto 535 549 095
14. Tesco Stores ČR 481 274 884
15. Danone 477 130 253
16. Plzeňský Prazdroj 473 415 859
17. Československá obchodní banka 463 042 427
18. Občanská demokratická strana 455 623 686
19. Česká spořitelna 435 875 557
20. GlaxoSmithKline 431 864 373