Největším inzerentem byl vloni Procter & Gamble
Žebříček monitoringu Admosphere také ukazuje, že volební rok "poslal" mezi nejsilnější zadavatele i ČSSD a ODS.
Největším zadavatelem reklamních investic do médií byla v loňském roce podle monitoringu Admosphere společnost Procter & Gamble s monitorovaným objemem 1,521 mld. Kč. Mezi nejaktivnější se tradičně zařadily také Henkel a Unilever. K silným zadavatelům stále i přes snižování výdajů patří mobilní operátoři. Loňský volební rok znamenal nástup politických stran mezi nejsilnější tuzemské inzerenty. Zejména ČSSD se s monitorovaným objemem 614 mil. Kč dostala mezi desítku největších.
Tabulka: Top 20 inzerentů v médiích v roce 2010 (hrubé ceny v Kč). Zdroj: Admosphere, 2010
1. | Procter & Gamble CR | 1 521 262 110 |
2. | Henkel ČR | 1 442 267 541 |
3. | Unilever ČR | 1 201 043 573 |
4. | Vodafone CR | 1 134 624 826 |
5. | L'oréal ČR | 852 099 451 |
6. | Lidl ČR | 846 074 814 |
7. | T-Mobile CR | 786 559 241 |
8. | Telefónica O2 ČR | 648 990 445 |
9. | Nestlé Česko | 648 166 035 |
10. | Česká strana sociálně demokratická | 614 134 495 |
11. | Reckitt Benckiser CR | 578 199 574 |
12. | Mountfield | 576 716 804 |
13. | Škoda Auto | 535 549 095 |
14. | Tesco Stores ČR | 481 274 884 |
15. | Danone | 477 130 253 |
16. | Plzeňský Prazdroj | 473 415 859 |
17. | Československá obchodní banka | 463 042 427 |
18. | Občanská demokratická strana | 455 623 686 |
19. | Česká spořitelna | 435 875 557 |
20. | GlaxoSmithKline | 431 864 373 |