Británie bude prověřovat, jak funguje trh s TV reklamou
Výsledkem může být hloubkové šetření konkurence a změna způsobu, jakým komerční televizní společnosti včetně největší ITV na tomto trhu fungují.
Británie přehodnotí situaci na trhu s televizní reklamou. Uvedl to dnes regulační úřad pro komunikace Ofcom.
Revize prověří, jak se televizní reklama nakupuje a prodává, jaké mají současné postupy dopad na hospodářskou soutěž a konečný vliv na spotřebitele. Šetření pravděpodobně zabere šest měsíců a může být doporučením pro komisi pro hospodářskou soutěž k oficiální a hloubkové revizi obchodního modelu.
Ofcom zároveň přehodnotí současný nepoměr mezi komerčními televizemi a veřejnou službou. Komerční vysílací společnosti mají nárok na více reklamních minut na hodinu. Generální ředitel úřadu Ed Richards připomněl, že jsou pro revizi obchodního modelu v odvětví lepší podmínky, když se trh reklamy oživil. "Nyní je správná doba na posouzení, zda jsou důvodné podklady pro podezření, zda obchodní mechanismus nebrání, neomezuje nebo nedeformuje hospodářskou soutěž v prodeji reklamního času v televizním vysílání," citovala ho agentura Reuters.