Média mohou kvůli problémům Sazky přijít o stamiliony
Potíže, do kterých se dostala společnost Sazka, pociťují i média. Významný zadavatel reklamních investic do médií své výdaje letos výrazně omezil.
Zatímco za celý loňský rok reklamní investice Sazky v hrubých ceníkových cenách překonaly podle monitoringu Admosphere hranici 400 mil. Kč, pro první dva letošní měsíce byla reklamní komunikace v médiích omezena a monitorovaný objem za toto období představuje 12 mil. Kč. Sazka prozatím v letošním roce vynechala všechna média s výjimkou televize, kde si drží menší podporu pro sportku. Reklama jackpotu sportky v podstatě představuje jedinou zaznamenatelnější aktivitu společnosti v nadlinkových médiích.
Sazka podle loňských investic patří do třicítky největších tuzemských inzerentů. Mediální investice vloni rozložila zejména ve prospěch televize (210 mil. Kč) a tištěných médií (164 mil. Kč). Televizní komunikaci opírala hlavně o TV Nova a dnes už o neexistující Z1.
V poměru celkových rozpočtů, určených pro jednotlivé mediatypy, je však Sazka významnějším inzerentem v tištěných médiích. Týká se to především deníků. Sazka do novin vloni směřovala celý rozpočet na tištěná média, a to především do deníků Blesk, Právo a Sport, kam vložila cca dvě třetiny veškerých novinových investic. Uvedené deníky jsou propojeny v inzertní síti Tarif Extra. „Výpadek Sazky je citelný, ale snažíme se jej nahradit z dalších zdrojů. Věříme také, že se situace v dalších měsících zlepší a Sazka bude inzerovat,“ řekl Mediaguru inzertní ředitel deníku Právo Jiří Bareš.
Sazka v úterý 15. března požádala předběžného insolvenčního správce o dočasné pozastavení loterií. Návrh na insolvenční řízení totiž na Sazku podali podnikatel Radovan Vítek a společnost KKCG Karla Komárka.