Tendr na měření českého internetu je ve finále
Vítěz tendru na měření návštěvnosti českého internetu by mohl být znám do 14 dnů.
SPIR má podle slov své výkonné ředitelky Kateřiny Hrubešové v plánu rozhodnout o vítězi tendru v horizontu 14 dní. Ve finále jsou jen dva subjekty, a to společnosti Gemius a ComScore.
Gemius je v tendru v partnerství se společností Mediaresearch - Mediaresearch a Gemius jsou současnými realizátory výzkumu. Jejich role jsou však ve výběrovém řízení trochu jiné než v současném měření. Americká společnost ComScore na český trh teprve vstupuje. Vítěz získá tříletý kontrakt s tím, že nové měření by mohlo začít v období od září do prosince 2011.
SPIR kromě měření návštěvnosti a popisu chování uživatelů českého internetu a jejich sociodemografické charakteristiky požaduje také měření mobilního internetu a objektů se streamovaným obsahem. Výzkumné agentury mohou kromě měření internetové návštěvnosti nabídnout jako přidanou hodnotu i alternativní způsoby řešení, pokud povedou ke kvalitnějším výsledkům.