Tendr na měření českého internetu je ve finále
Vítěz tendru na měření návštěvnosti českého internetu by mohl být znám do 14 dnů.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2011/04/mereni-internetu.jpg?v=1)
SPIR má podle slov své výkonné ředitelky Kateřiny Hrubešové v plánu rozhodnout o vítězi tendru v horizontu 14 dní. Ve finále jsou jen dva subjekty, a to společnosti Gemius a ComScore.
Gemius je v tendru v partnerství se společností Mediaresearch - Mediaresearch a Gemius jsou současnými realizátory výzkumu. Jejich role jsou však ve výběrovém řízení trochu jiné než v současném měření. Americká společnost ComScore na český trh teprve vstupuje. Vítěz získá tříletý kontrakt s tím, že nové měření by mohlo začít v období od září do prosince 2011.
SPIR kromě měření návštěvnosti a popisu chování uživatelů českého internetu a jejich sociodemografické charakteristiky požaduje také měření mobilního internetu a objektů se streamovaným obsahem. Výzkumné agentury mohou kromě měření internetové návštěvnosti nabídnout jako přidanou hodnotu i alternativní způsoby řešení, pokud povedou ke kvalitnějším výsledkům.