Vydavatelé: HN zlevněním inzerce lavinu nestrhnou
Konkurenční deníky tvrdí, že nebudou v reakci na snížení inzertních cen Hospodářských novin zlevňovat svůj reklamní prostor.
Změny ceníku, které od 1. května ohlásily Hospodářské noviny, spočívající zejména ve sjednocení cen za barevnou a černobílou inzerci, a tím zlevnění inzertní celostrany a dalších větších formátů v HN o 25 %, nebudou podle reakcí konkurenčních vydavatelů znamenat rozsáhlejší změny v obchodní politice českých deníkových vydavatelů.
Mediální skupina Mafra nebude podle slov člena představenstva zodpovědného za obchod Petra Marka měnit inzertní ceny u deníků MF Dnes a Lidové noviny s tím, že k tomu nemá důvod. „Klienty motivujeme k nákupu větších formátů spíše individuálně,“ dodává Marek. K žádným změnám se nechystá ani konkurenční vydavatelství Ringier Axel Springer, vydávající bulvární deníky Blesk, Aha! a deník Sport.
Ani inzertní ředitel vydavatelství Borgis Jiří Bareš se nedomnívá, že by krok Hospodářských novin měl spustit lavinu snižování ceníkových cen. „Vnímám to jako krok Hospodářských novin, není to záležitost celého trhu,“ uvádí. Vydavatel regionálních deníků Vltava-Labe-Press nějaké úpravy ceníku do budoucna nevylučuje, nepřijdou ale v reakci na krok HN.
Počet proinzerovaných stran v Hospodářských novinách byl v letošním prvním čtvrtletí v meziročním srovnání nižší o 24 %. Celkově zaznamenaly v 1. čtvrtletí 2011 české deníky v celostátních vydáních pokles v počtu proinzerovaných stran o 12 % ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím.
Výhodnější ceny inzertních formátů v HN se týkají pouze celostrany, půlstrany a formátu junior page, malých formátů se zlevnění netýká. Prakticky dochází ke zrušení příplatku za barevnou inzerci a ceny ČB a barevné inzerce se sjednocují. Cena za inzertní celostranu v HN tak od 1. května představuje 399 tis. Kč (dosud barevná celostrana 532 tis. Kč). Dochází také ke sjednocení ceny za redakční a inzertní umístění.