Rada pro reklamu vyhodnotila jako neetické tři reklamy
Rada pro reklamu letos do konce dubna řešila 18 stížností na reklamu, přičemž tři z nich její arbitrážní komise vyhodnotila jako neetické.
První letošní stížnost se týkala reklamy realitního serveru www.realhit.cz. V jeho nabídce bytových a nebytových prostor totiž byla využita fotografie vojenského hřbitova v Normandii, na kterém jsou pohřbeni spojenečtí vojáci padlí při vylodění. Arbitrážní komise Rady pro reklamu posoudila tuto komerční komunikaci jako neetickou.
Neetická byla podle komise také reklama, která předcházela uvedení televizního seriálu Dexter. Společnost FTV Prima nechala rozmístit po Praze zakrvácené igelitové pytle, přelepené lepící páskou a s krvavými stopami v okolí. Autor stížnosti upozornil, že tato forma reklamy mohla zejména starší lidi vyděsit. Stížnost se týkala také odvysílané upoutávky na tento seriál.
Stejně vyhodnotila komise stížnost soukromé osoby na letáky zastavárny INDEX, které byly distribuovány do poštovních schránek domácností. Na letácích je totiž zobrazena nahá žena, která nemá žádnou souvislost s nabízenými službami. "Prezentace lidského těla musí být uskutečňována s plným zvážením dopadu takové prezentace na všechny typy čtenářů, diváků a spotřebitelů," zdůvodnila arbitrážní komise své rozhodnutí.
-čtk-