Teleshoppingu i sponzoringu v TV přibývá
Roste i množství televizních spotů, jejich nárůst ale neodpovídá zvýšení v reklamních příjmech. Cena spotů je tak letos nižší.
Za období prvních čtyř letošních měsíců se ve srovnání se stejným obdobím vloni zvýšil počet sponzorských vzkazů i teleshoppingových aktivit. Přispívají k tomu i nové digitální stanice. Počet teleshoppingových aktivit se meziročně zvýšil o více než 40 %. Vzhledem ale k tomu, že na komerčních stanicích se teleshopping neprodává na pevný ceník, nevyhodnocuje společnost Admosphere na základě dohody s ostatními subjekty na trhu objem v korunách.
Také sponzoringu je na obrazovce letos více než vloni, a to o cca 9 %. Do tohoto údaje není navíc začleněn teleshoppingový Nákup Extra (Česká televize). Naopak ale poklesl sponzoring upoutávek (o 23 %). Obě hodnoty se vztahují k počtu operací, nikoliv k objemu v korunách.
Zvyšuje se i celkový počet televizních spotů, ty však oproti loňsku zlevňují. Zatímco počet spotů meziročně narostl o téměř 50 %, hrubé reklamní investice se podle monitoringu Admosphere na českých televizích z tohoto TV formátu zvýšily o 14 %.
Zvýšení komerční komunikace pomáhají i nové digitální stanice. Například stanice Nova Cinema i Prima Cool zaznamenaly oproti loňsku významné nárůsty sponzoringových i teleshoppingových operací.
Tabulka: Počet a investice do TV formátů, leden-duben 2011/leden-duben 2010
Zdroj: Admosphere, Pozn.: nezahrnuje stanice At Media