Nejúspěšnější internetové kampaně z Cannes
Filmový experiment Googlu, nová platební měna sociálních médií či interaktivní kampaň Old Spice byly oceněny grand prix v kategorii Cyber.
Kampaň: Wilderness Downtown, produkce: Google Creative Lab, zadavatel: Google
Filmový experiment prohlížeče Chrome, který hudebně doprovodila skupina Arcade Fire, získal jednu z trojice hlavních cen. Interaktivní film, který využívá služeb Google Maps a Google Streetview, pracuje s příběhem, který je situován do místa, ve kterém uživatel vyrůstal. Na začátku krátkého filmu totiž zadá svou adresu a do filmu vstupuje i díky kresbám nebo písmu. Celkově film demonstruje programovací sílu technologie HTML5. Zájemci si mohou vyzkoušet experiment na internetových stránkách The Wilderness Downtown.
Kampaň: Zaplať pomocí tweetu, agentura: R/GA, zadavatel: Innovative Thunder
Nový způsob nákupu zboží na internetu nabídla newyorská agentura R/GA, která zavedla novou měnu při platbě nákupu. Měnou se stala hodnota sociálních médií, konkrétně zmínka na sociálních médiích. Kampaň byla spojená s uvedením knižní novinky, kterou bylo možné koupit výměnou za ohodnocení na sociálních médiích.
Kampaň: Odpověď, agentura: Wieden+Kennedy Portland, USA, zadavatel: Procter & Gamble
Televizní spot Old Spice, který v Cannes získal grand prix v loňském ročníku, se následně dočkal interaktivní verze. Právě ta v letošním roce oslovila porotce v Cannes. Postava muže známá z televizního spotu v ní odpovídala v reálném čase internetovým uživatelům - zahrnuty byly platformy YouTube, Facebook a Twitter. Rozměrem se tato interaktivní kampaň stala jednou z nejrozšířenějších vůbec.
-mav-