Nejúspěšnější reklamy z festivalu v Cannes

sobota, 11. června 2011, 12:23 Reklama Martina Vojtěchovská

Před startem dalšího ročníku reklamního festivalu v Cannes přinášíme ukázky nejúspěšnějších spotů z posledních let.

Další ročník jednoho z celosvětově nejprestižnějších reklamních festivalů klepe na dveře, a proto není od věci připomenout si ty reklamy, které si z francouzské riviéry odvezly v posledních letech nejvyšší ocenění. Zaměříme se přitom na kategorii, která tradičně budí největší pozornost, což je kategorie filmových lvů (Film Lions), přestože se v ní už zdaleka neobjevují jen filmové spoty, ale také spoty televizní či dokonce ty, které původně vznikly na internetu.

Náš výběr zahájíme připomínkou skvělé práce londýnské agentury TBWA za spot pro Sony Playstation 2. Lidská hora, která nakonec překoná i nejvyšší mrakodrap ve městě, je ukázkou nejen brilantního nápadu, ale i výborného technického provedení, což je ostatně vlastní většině neúspěšnějších prací v Cannes. Kampaň si hlavní cenu odvezla v roce 2004.

 

Následují dvě kampaně, které spojuje jejich název, jinak jsou absolutně odlišné. První je proslulá reklama Dove nazvaná Evolution, která byla součástí reklamního konceptu za skutečnou krásu. Zajímavé na tomto spotu je to, že zvítězil na reklamním festivalu i přesto, že jeho obsah je silně proti komerční. Agentura: Ogilvy&Mather, Toronto.

 

O rok dříve, v roce 2006, si hlavní cenu z festivalu odvezla také kampaň s názvem Evolution, i když složeným pozpátku. Oficiální název byl totiž "Noitulove" a šlo o spot na pivo Guinness. Britská agentura BBDO v ní nechala trojici pijáků piva procházet pozpátku vývojovými stadii až k pulcům, vše podpořené trikovou technologií.

 

„Hudební“ gorila jako symbol mléčné tyčinky Cadbury ovládla festival v Cannes v roce 2008. Kampaň se stejným názvem od londýnské agentury Fallon sklízela v daném roce úspěchy i na jiných reklamních festivalech.

 

Předloňský rok byl v Cannes citelně poznamenán nástupem nových médií, což se odrazilo i na volbě vítězné reklamy. Stala se jí digitální kampaň "o filmu ve filmu" pro Philips Cinema od amsterdamské Tribal DDB.

Loňským vítězem se nakonec stala kampaň pro Old Spice, obracející se na ženskou část publika se vzkazem, že i jejich muž může vonět jako opravdový chlap. 

Tři nejvtipnější reklamy podle mínění MediaGuru z loňských zlatem ověnčených

Akční příběh s vtipnou pointou pro francouzský televizní kanál Canal+ od pařížské EuroRSCG.

Drsní angličtí rowdies zpívající o slunci, štěstí a lásce ve stylu fotbalových chorálů. Spot Pumy měl i verzi s italskými, španělskými a německými fanoušky.

A dvojsmyslný spot Axe, jaké všechny kulaté věci dokáže vyčistit.