Ofcom si posvítí na obchodování TV reklamy v Británii

pondělí, 13. června 2011, 07:00 Aktuality MediaGuru

Britský regulační orgán Ofcom zkoumá televizní trh s reklamou ve Velké Británii. Zajímá se především o to, jakým způsobem je reklamní čas prodáván a zda nedochází k narušování soutěžního prostředí a poškozování spotřebitelů.

Podle předsedy Ofcomu Eda Richardse je totiž mechanismus prodeje televizního prostoru složitý a neprůhledný.

Ofcom se obává, že inzerenti mají ztížené cenové srovnání mezi jednotlivými kanály, jak upozornil na konci minulého týdne. “Důsledkem nízké cenové transparentnosti mohou být nižší přesuny reklamních rozpočtů mezi jednotlivými stanicemi,” upřesnil Richards.

Většina prodeje televizního času na britském TV trhu  je koncentrována pouze pod několik mediálních agentur a jen pod hrstku vysílatelů. Pokud Ofcom zjistí možné narušení soutěživosti, předá celou věc komisi věnující se hospodářské soutěži.

-mav-