TV Prima se letos zvedla v prime-time
I přes ne zcela optimální jaro se podíl TV Prima na sledovanosti v prime-time v letošním roce oproti loňsku zvýšil nejvýrazněji ze všech tuzemských stanic.
Za prvních pět letošních měsíců posílily oproti stejnému období vloni v podílu na sledovanosti televizí ve skupině diváků starších 15 let všechny menší TV kanály. Naopak snížení podílu zaznamenaly hlavní kanály České televize a TV Nova.
V celkových podílech jednotlivých televizních skupin na tuzemském trhu však až zas takové rozdíly nejsou. Ve skupině 15+ se podíl ČT v celodenním vysílání snížil o více než 2 %, TV Nova o necelá 3 % a naopak o 3 % oproti loňsku vyrostla TV Prima. TV Barrandov si polepšila o 1,25 % a o necelé procento zvýšily podíl ostatní stanice, vyplývá z pravidelných zpráv ATO-Mediaresearch.
Velmi podobně se vyvíjel podíl na celodenní sledovanosti i v cílové skupině 15-54.
Pokud jde o sledovanost v prime-time je oproti loňsku v obou cílových skupinách patrný nárůst u TV Prima, přestože televizi stoprocentně nevyšlo jarní programové schéma. Na zvýšení podílu oproti loňsku se podílely jak hlavní kanál Primy, tak i na muže cílený Prima Cool.
TV Nova má oproti loňským prvním pěti měsícům podíl nižší, způsobený zejména poklesem hlavního kanálu. Souhrnný podíl TV Nova v prime-time ve skupině 15-54 však letos dosahuje 42 % a televizi se i tak daří pohybovat se na plánovaném rozmezí 40-45 %.
Lepší výsledky v prime-time mají letos i TV Barrandov, stanice At Media a ostatní stanice.
Podíl TV stanic v %, celodenní vysílání, D15+ (leden-květen 2011/leden-květen 2010)
Zdroj: ATO-Mediaresearch
Podíl TV stanic v %, celodenní vysílání, 15-54, (leden-květen 2011/leden-květen 2010)
Zdroj: ATO-Mediaresearch