Začal reklamní festival v Cannes
Nejvýznamnější reklamní festival spjatý s oceňováním nejlepších reklamních prací byl zahájen. Kdo může vyhrát?
Na francouzské riviéře byl zahájen letošní ročník reklamního festivalu v Cannes. Letos přitom zaznamenal rekordní množství přihlášek a tak v soutěži Cannes Lions se utká přes 28 tisíc prací ve 13 kategoriích. Je to o cca 4 tisíce než v roce loňském a o 6 tisíc více než v roce 2009. Pozorovatelé z toho usuzují, že recese reklamní průmysl opustila. Přes 60 přihlášek poslali do Cannes také čeští zástupci, nejvíce agentura Young & Rubicam. Komu se dávají šance na letošní úspěch v prestižní soutěži?
Jedním z horkých favoritů je určitě spot Nike s fotbalovými osobnostmi od newyorské agentury Weiden + Kennedy „Nike write the future“, natočený při příležitosti fotbalového mistrovství v roce 2010.
Dalším z favoritů je kampaň připravená při vydání knihy hudebníka Jay-Z. Agentura Droga 5 postupně zveřejňovala jednotlivé pasáže z knihy a to tak, že jako média využila co nejširší spektrum předmětů, které nás dennodenně obklopují.
V Cannes se jistě bude mluvit i o extenzi práce pro Old Spice, která vloni získala Grand Prix a kterou znají i diváci českých televizí. Velmi rychle se virálně šířila internetem, kde získala řadu modifikací, a v současnosti je považovaná za nejdelší virální kampaň vůbec.
Bez šancí nebude ani T-Mobile a jeho vítání na londýnském letišti.
-mav-