Největší reklamní zadavatelé letos snižují rozpočty
Pokles reklamních investic v prvním pololetí dokládá i snížení celkového objemu mediálních investic deseti největších tuzemských zadavatelů.
Největším zadavatelem v prvním pololetí byla stejně jako v loňském prvním pololetí společnost Henkel ČR. Pohled na tabulku největších zadavatelů ale potvrzuje, že objem vynaložených investic na reklamní komunikaci v médiích letos klesá. Přestože se trojice nejsilnějších reklamních zadavatelů oproti loňskému prvnímu pololetí nezměnila, pro vedoucí trojici platí, že v prvním letošním období oproti loňsku své investice do médií snížily.
Také desítka nejsilnějších zadavatelů letos investovala podle hrubého monitoringu Admosphere do reklamy méně než v loňském roce – v meziročním srovnání se investice nejsilnějších deseti snížily o 8,3 %.
Struktura nejsilnějších zadavatelů se oproti loňsku příliš nezměnila. Vzhledem k loňskému volebnímu roku se mezi prvních deset nejsilnějších vloni propracovala Česká strana sociálně demokratická, která letos z desítky nejsilnějších vypadla. Oproti loňsku chybí také Reckitt Benckiser a Vodafone.
Top 10 zadavatelů v prvním pololetí 2011
Zdroj: Admosphere
-mav-