Nova chce přijít s měřením product placementu

pondělí, 25. července 2011, 08:18 TV MediaGuru

Nejsilnější komerční stanice se zabývá možnostmi měření a vyhodnocování efektivity product placementu.

Možnostmi, jak dále posunout evaluaci product placementu, který tuzemské televizní stanice využívají v rámci své obchodní politiky více než rok, se zabývá televize Nova. Na dotaz MediaGuru to v souvislosti s vyhodnocením roční existence product placementu řekl obchodní ředitel televize Matěj Ribanský. „Je zde stále prostor pro určitou evaluaci, nebo-li měření efektivity product placementu. Je to jedna z věcí, kterou se momentálně intenzivně zabýváme a pro příští rok bychom rádi přišli i s metodikou výše uvedeného. Nicméně již nyní máme na tento typ komunikace pozitivní zpětnou vazbu ze strany našich klientů a to především při upevnění pozice značky na trhu a v rámci dotazování na znalost,“ uvedl.

Nova, která product placement nabízí kromě vlastní seriálové tvorby a pořadech typu sitcom, hobby magazín, cooking show také v pořadech teleshoppingového typu, v tzv. teleshoppingových blocích jako jsou Tipy ptáka Loskutáka a Babicovy tipy, považuje za výhodu product placementu kontextuální komunikaci značky především v okamžiku, kdy klient v rámci svého mediamixu využívá i jiné formy komunikace jako např. sponzoring, reklamu nebo internet. Za výhodu také považuje zaujetí diváka nenásilnou formou díky přirozenému začlenění produktu do děje a také absenci nákladů na výrobu spotu těch klientů, kteří ostatní formy komunikace nevyužívají.

Naopak vedle prostoru pro zlepšování vyhodnocování efektivity product placementu spatřuje určitou nevýhodu i v dlouhodobosti procesu od poptávky po konečnou realizaci, která probíhá v řádech několika měsíců. Proto tento typ komunikace nelze tedy využít hned.

Možnosti product placementu využívají vedle velkých TV stanic i menší kanály. Podle Ivana Hyžáka, generálního ředitele společnosti Media Master, která mj. prodává reklamu pro TV Barrandov, se product placement stále ještě rozvíjí a hledá optimální fungování. „Prvotní velký zájem klientů možná trochu opadl, na druhé straně se setkáváme s tím, že product placement je integrovanou součástí dlouhodobých komunikačních strategií. Předpokládám, že postavení product placementu z hlediska rozpočtů se bude postupně upevňovat,“ říká Ivan Hyžák.

Podle jeho názoru je předností product placementu hlavně možnost netradiční formy komunikace, která v případě velkých klientů může sloužit jako velká podpora ke klasickému mediamixu. Navíc product placement mohou ocenit klienti, pro které může být jedinou možností prezentace na TV obrazovkách. Nevýhodou zase může být velké očekávání klientů, proti kterým stojí legislativní omezení.

-mav-