Globální odhad růstu reklamních výdajů pro letošek snížen
Agentura Warc snížila celosvětový odhad růstu reklamních výdajů do médií pro letošní rok na 3,2 %.
Oproti předcházejcím listopadovým odhadům, ve kterých Warc předpokládala, že reklamní trh celosvětově poroste o 4,6 %, nastává snížení odhadu růstu pro letošní rok na 3,2 %. Původní odhad vývoje pro rok 2011 z loňského května přitom předpokládal růst o 5,1 %.
Podle agentury Warc, která se dlouhodobě věnuje monitoringu marketingových investic a která vychází z analýzy vývoje 12 hlavních světových ekonomik, se nálada zadavatelů k investiční aktivitě nezvedá. “Globální ekonomické podmínky se nemění a to způsobuje, že marketéři zejména v západní Evropě, v USA a v Japonsku jsou opatrnější,” zdůvodňuje snížení odhadu Warc.
Celkové výdaje ve 12 monitorovaných zemích jsou dokonce v konstantních cenách roku 2005 meziročně nižší o 0,1 %. Čína by se díky více než 12% růstu měla letos dostat na pozici třetí nejsilnější země z hlediska reklamních investic a posunout se tak před Německo.
Detailní zprávu o letošním vývoji reklamních investic do médií vydá Warc na konci srpna.
-mav-