Televize se pouštějí do slevového podnikání

středa, 31. srpna 2011, 07:05 TV MediaGuru

Po televizi Nova, která chce nabízet slevy v rámci svého webu Vybereme.cz, přijde se slevovým serverem také TV Metropol.

Metropol TV, za kterou stojí miliardář Luboš Měkota, spustí v druhé polovině září slevový server Metromat.cz. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15. Pražská televizní stanice Metropol začala vysílat 15. srpna.

"Získali jsme velké množství barterového plnění. V současné době se dohadujeme s příslušnými firmami, zda jejich zboží můžeme přeprodávat dále na Metromatu. Tím se dostaneme k hotovým penězům," řekl E15 výkonný ředitel Metropol TV Marek Vítek.

Metropol TV vznikla na podzim roku 2010. Zakladateli společnosti byly produkční firmy 11 TV production a A-NEWS. Letos na jaře vstoupil do společnosti podnikatel Měkota, koupil většinový podíl. Jeho investice do vybudování nového sídla a nového rozjezdu televize se počítá do sta milionů korun.

Slevový byznys je po prodeji televizní reklamy nebo nabídky sponzorovaných reportáží další komerční aktivitou obnovené stanice.

Metropol nebude jedinou stanicí, která hodlá využít popularity hromadného nakupování přes internet v České republice. V horizontu několika dní hodlá Nova spustit slevovou nabídku v rámci vlastního serveru Vybereme.cz. Ten porovnává ceny jednotlivých produktů. Novácká nabídka slev tak nebude založena na vlastním zboží, ale na agregaci a porovnání cizích slev. Potvrdil to šéf internetu Novy Pavel Krbec.

Boom slevových portálů začal loni na jaře a během uplynulého roku dosáhl jejich obrat částky zhruba 300 až 400 milionů korun. V letošním roce by měl objem trhu přesáhnout jednu miliardu korun. V současné době působí v České republice na 250 slevových serverů. Hromadné nakupování nabízí mimo jiné také Seznam.cz či obchodní řetězce Globus nebo Makro, dodal server.