Český Forbes zahájí 3. listopadu
Česká edice prestižního magazínu Forbes vyjde poprvé 3. listopadu, reklamní kampaň odstartuje o měsíc dříve.
Na začátek listopadu (3.11.) si stanovila datum pro premiérové vydání společnost Business Media & Consulting, která do Česka přivede byznysový magazín Forbes. Business Media & Consulting je už vydavatelem Forbesu na Slovensku, kde titul začal vycházet na začátku listopadu 2010.
Forbes, určený všem byznysmenům a těm, kdo se o svět byznysu zajímají, bude v Česku vycházet jako měsíčník, přestože originální americká verze vychází jako čtrnáctideník. Magazín bude v Česku připravovat pětičlenná redakce, podle šéfredaktora Petra Šimůnka půjde vesměs o redaktory, kteří prošli Hospodářskými novinami, kde byl dříve šéfredaktorem.
Český Forbes bude mít podobnou strukturu jako původní verze, obsahovat tedy vždy bude hlavní téma (cover story). Z větší části (cca z 60 %) půjde o původní český obsah, zbytek bude přebírán z jiných světových edicí magazínu. „Těžko říct, kdo bude pro nás přímou konkurencí. Částečně asi ekonomické týdeníky, ale naše zaměření je specifické. Myslím si proto, že přímého konkurenta nemáme,“ říká Petr Šimůnek. Od tuzemských týdeníků se ale Forbes bude lišit tím, že do svých témat nebude zařazovat politiky. „Chceme představovat lidi, kteří se byznysu věnují,“ dodává Šimůnek. Tradiční žebříčky, kterými se Forbes proslavil, plánuje sestavovat i pro Česko.
Na Slovensku, kde Forbes vychází necelý rok, se prodané náklady časopisu už za tuto krátkou dobu dostaly nad 11 tisíc výtisků, z čehož je cca 3600 předplatitelů. Vzhledem k tomu, že slovenský trh je o polovinu menší než český, jde o velmi dobrá čísla. „Pokud bychom za rok dosáhli na tuto úroveň, byli bychom rádi,“ uvádí k prodejním cílům Petr Šimůnek, který je však v prodejních odhadech opatrný. V Česku chce ale časopis také sázet na sílu své značky a i na skutečnost, že originální vydání Forbesu není u nás dostupné.
Forbes bude vycházet v nákladu 18 tis. výtisků s prodejní cenou 89 Kč, roční předplatné přijde na 900 Kč. Už na začátku října chce zahájit reklamní kampaň, upozorňující na příchod Forbesu do Česka. Do budoucna plánuje i internetové stránky, i když prioritou je zejména tištěné vydání. „Na webu chceme jít cestou aliance se silnějším internetovým partnerem,“ říká Šimůnek.
-mav-