Flema: Nejlepší využití digitálních médií
Představujeme práce, které se probojovaly na shortlist tuzemské soutěže mediální kreativity Flema v kategorii Nejlepší využití digitálních médií.
Empire: Přežij na ulici, Digita.sk
Jazyková škola Empire spouštěla nový program výuky angličtiny cílený na teenagery, v rámci kterého se teenageři seznamují s jinými formami angličtiny než při běžné výuce (slang, hovorový jazyk atp.). Vzhledem k tomu, že teenageři jsou skupina, která patří mezi silné uživatele Facebooku, byl zvolen právě tento kanál. Řešení spočívalo ve vytvoření aplikace – speciální hry „Přežít na ulici“, kde uživatelé měli za úkol přežít různé situace, které se jim mohou přihodit na nebezpečných ulicích New Yorku. Hra se díky popularitě rychle rozšířila nejen na slovenském, ale i na českém internetu
Ford Fous: Zlatý ručičky, Mindshare
Ford přichází na trh s novým modelem Fordu Focus, plným nejnovějších technologických vychytávek. Kampaň, která uvedení doprovázela, byla založena na faktu, že Češi jsou národ kutilů a vychytávky si dokážou vymyslet a následně vyrobit sami. V první fázi kampaně vzniká pod záštitou fiktivní organizace OSLA (občanský spolek za lepší automobily), platforma Zlatý ručičky, na kterou uživatelé nahrávají vlastní návrhy řešení moderních technologií. Platforma je propojena s Facebookem a YouTube. Kampaň je podpořena PR články s vloženými videi, PPC a promoted videi. Ve druhé fázi vstupuje na scénu Přemek Podlaha, ikona českých kutilů, který pro OSLA natáčí svá vlastní DIY videa, parafrázující jeho kutilské pořady. Ve třetí fázi kampaně dochází k přímému souboji technologických vychytávek. OSLA a její DIY upravené vozy vyzývají Ford Focus. V souboji Focus vítězí, OSLA uznává jeho převahu a doporučuje ho ke koupi. Vyvrcholením kampaně byla soutěž o nový vůz. Kampaní bylo zasaženo celkem 4,5 mil. lidí, v rámci kampaně bylo zhlédnuto přes milion videí, platforma www.zlatyrucicky.cz má 91.043 unikátních uživatelů.
Komerční banka: Můj účet, moje odměny, PHD
Komerční banka uvedla na trh nový produkt kombinující výhody běžného účtu a věrnostního programu s názvem Můj účet, moje odměny. Komunikace byla orientována na cílovou skupinu v produktivním věku s vyššími příjmy. Cílem bylo přivést maximální množství uživatelů na stránky KB a podat jim o celém konceptu více informací. Protože jsou běžné účty v rámci finančního sektoru generickým produktem s vysokou intenzitou komunikace konkurence, je pro úspěch každé komunikační strategie velice důležitá diferenciace a inovativní přístup. Tento fakt je umocněn negativním vnímáním bankovních účtů v cílové skupině. Bylo jasné, že v této kampani obyčejné bannery rozhodně nebudou fungovat. Proto byla použita strategie Breakthrough, jejímž hlavním znakem je enormní důraz na impact komunikaci. V rámci digitální strategie byly vyvinuty nové inovativní formáty charakteristické značnou mírou interakce. Šlo o v ČR dosud nikdy nepoužité ztvárnění internetové komunikace kombinující iLayery, site branding a video elementy. Vyvinuté formáty se ukázaly jako velice úspěšné, když míra jejich prokliku dosahovala až 4,6%, což je 46x více než průměr trhu. Na stránky KB bylo přivedeno 51.900 uživatelů.
Puma: Creative Factory, Attention! Media
Na podzim 2010 Puma uvedla novou produktovou řadu Puma Sneakers. Boty, které si zákazníci mohli sami na vybraných prodejnách personalizovat. Originální využití globálního konceptu Puma Creative Factory – místo pouhé lokalizace mezinárodní microsite byla myšlenka "vytvoř si vlastní design bot Puma" přenesena na Facebook. Vytvořena byla aplikace, ve které si uživatelé pomocí jednoduchých nástrojů sami navrhovali vlastní design bot Puma. Hravé řešení oslovilo efektivně v krátkém čase statisíce uživatelů z cílové skupiny. Ti své návrhy bot publikovali na FB zdi a tím oslovili tisíce dalších uživatelů. Už prvním týdnu (bez mediální podpory) se zapojilo 188.069 uživatelů a vytvořili 232.974 návrhů bot PUMA. Za pouhé 4 týdny soutěže to bylo 376.781 lidí, počet soutěžních designů byl 615.009. Každý uživatel strávil průměrně s FB aplikací 12 minut, tj. celkem cca 150.000 hodin, 6.250 dnů, 17 let. Všechny navržené boty postavené za sebou by vytvořily řadu dlouhou z Prahy do Brna. Kampaň uzavřela Puma Creative Factory party, kde se uživatelé aplikace seznámili s originálními díly vytvořenými celebritami a designéry – např. Tomáš Rosický, Natálie Kocábová, Maxim Velčovský aj.
T-Com & T-Mobile: Podělte se o úspěch!, Mediaedge:cia SK
Slovak Telekom se svými značkami T-Com a T-Mobile se snažil podpořit podnikatele a malé firmy, a proto pro ně vyhlásil soutěž. Cena byla lákavá - tři výherci mohli vyhrát billboardovou kampaň financovanou společností Slovak Telekom, kde své podnikání mohli podpořit. Podmínkou jen bylo přihlásit svoji firmu na stránce www.podeltesaouspech.sk a do přihlášky uvést, v čem je jejich firma úspěšná. Součástí každé přihlášky bylo i facebookovské tlačítko "líbí se mi", prostřednictvím kterého se sbíraly hlasy. Smyslem bylo právě zápasit o největší počet hlasů.
-mav-