Pawlowski prodal Týden a Instinkt
Sebastian Pawlowski dokončil prodej svých titulů Týden a Instinkt. Kupcem je společnost Jaromíra Soukupa Empresa Media.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2011/09/tyden.jpg?v=1)
Podnikatel Sebastian Pawlowski, který je na českém tiskovém trhu znám především jako majitel vydavatelství Mediacop, dokončil prodej svých titulů, který se táhl několik měsíců. Jde o zpravodajský týdeník Týden a společenský týdeník Instinkt, stejně jako online verze obou titulů. Předmětem prodeje je i ochranná známka k časopisu Mladý svět, který Mediacop před lety zakoupil. Pawlowski má podle oficiální zprávy ve vydavatelství dál zůstat v pozici vydavatele.
Vydavatelská práva jsou s platností od 1.10. převedena na společnost Empresa Media, majitele mediální agentury Médea Jaromíra Soukupa.
"Když jsem v roce 2000 v Česku začal s vydavatelskou činností a za symbolickou cenu koupil od společnosti Ringier ČR časopis Týden, neočekával jsem, že budou Týden a posléze i Instinkt na českém mediálním trhu tak úspěšní. Velmi mne těší, že právě společnost Empresa Media, která se skvěle vyzná na našem mediálním trhu, koupila vydavatelská práva a bude nadále nejen pokračovat, ale i rozvíjet tyto produkty," uvedl k transakci majitel Mediacopu Sebastian Pawlowski.
Jaromír Soukup, jehož rodina ovládá společnost Empresa Media, k tomu uvedl: „Empresa Media je ambiciózní společnost, která má know how v oblasti vydavatelských činností a jí vydávané tituly se budou nadále rozvíjet s respektem k nejlepším pravidlům a tradicím žurnalistiky. Velmi oceňujeme dosavadní stav titulů, které kupujeme a velmi si vážíme tvrdé práce, kterou dosavadní vydavatel, Sebastian Pawlowski, odvedl a výsledků, kterých touto prací dosáhl. Proto je pro nás ctí, že pan Pawlowski bude pokračovat ve své úspěšné činnosti ve funkci vydavatele,” uvedl.
Pawlowski se tak ale coby vlastník zcela stahuje z tiskového trhu. Vedle obou zmíněných týdeníků vydával Mediacop také noviny. Šlo o nedělník Nedělní svět, jehož vydávání bylo zastaveno, a bulvární Aha!, které začalo jako nedělník a posléze přešlo na denní periodicitu. Deník Aha! však nakonec Pawlowski prodal vydavatelství Ringier (dnes Ringier Axel Springer).
-mav-