Facebook rozšiřuje analytické nástroje
Sociální síť spočítá, o kterých značkách fanoušci nejčastěji hovoří. Marketéři dostanou možnost změřit i celkový dosah sdělení.
Informaci o počtu fanoušků na facebookovém profilu vaší značky či produktu již brzy doplní hodnocení kvality její komunikace. Největší světová síť tento týden představila funkci „Lidé mluví o…“.
Ač jde zatím jen o pracovní název služby, přesně popisuje její podstatu. Spočítá počet uživatelů, kteří na základě nabízeného obsahu vyvinou aktivitu vztahující se ke konkrétní stránce. Facebook mezi takové řadí umístění odkazu na zdi, komentáře, použití tlačítka „To se mi líbí“, doporučení přátelům apod.
Každý uživatel sociální sítě tak bude moci zjistit, jak zajímavý obsah dané místo nabízí. Služba je prvním výsledkem oznámené snahy Facebooku motivovat tvůrce k tvorbě kvalitnějšího obsahu.
Změny se týkají i samotných administrátorských statistik. Informace bude nově možné filtrovat dle jednotlivých updatů. Analytické nástroje pak doplní týdenní souhrn celkového dosahu stránky. Ten do aktivity uživatelů za posledních sedm dnů zahrne také média, respektive reference o vaší stránce na jejich facebookových profilech.
Na stejném místě bude též k nalezení informace o počtu přátel vašich fanoušků, tedy jakési hodnocení maximální možné penetrace uveřejňovaného sdělení. Že půjde o údaj spíše motivační, je v tomto případě nasnadě.
S avizovanými novinkami začala některá zahraniční média spekulovat, že Facebook chystá i nástroje pro základní kvalitativní vyhodnocování. Pravdivost tvrzení těžko ověřovat, nicméně by se jednalo o logický krok ve správě komerčních prezentací. Zatím stále platí, že jediným spolehlivým identifikátorem ztotožnění se s brandem pro marketéry zůstává tlačítko „Líbí se mi“.