Konference Google Day obrazem
Podívejte se, jak to vypadalo na konferenci Google Day, uspořádané při příležitosti 5. narozenin společnosti.
Druhý ročník Google Day, konaný při příležitosti narozenin Googlu, se letos nesl v duchu sloganu "Připojte se...".
Pro konferenci využil Google prostor klubu Sasazu.
Celým pondělním odpolednem provázel hosty herec Jan Budař.
Úvod pochopitelně patřil Taťáně Le Moigne, country directorce Google ČR a Slovensko. Zmínila pět hlavních současných trendů v online reklamě (reklama ve vyhledávání, grafická reklama, mobilní reklama, reklama ve videu a reklama na sociálních sítích) a připomněla 55% meziroční nárůst vyhledávání na českém Googlu.
Mohammad Gawdat, vice-president emerging markets Google, zdůraznil rychlý nástup internetu v dějinách komunikace: internet se během 15 let dostal na stejnou úroveň penetrace ve světové populaci jako televize za 100 let. "Když na internetu ztratíte rok, je to jako kdybyste promeškali 10 let. Taková je dnešní rychlost," uvedl.
Rick Malins, product marketing manager Google, popsal chování lidí na internetu. Nové technologie lidstvo obohacují a uživatelů rychle přibývá i z rozvíjejících se trhů. "Činnosti se stále více soustřeďují na mobil," řekl s tím, že spotřebitelé se stávají stále náročnějšími.
Daniel Nohel, sales industry manager Google, si k rozhovoru pozval Jiřího Caudra z online marketingu společnosti O2. Jiří Caudr přiblížil, že online tým O2 už dnes čítá 40 lidí a zdůraznil rovněž, jak důležitá jsou pro O2 sociální média.
Božena Řežábová, business manažerka YouTube, zase zpovídala Orena Hefetze, který má na rozvíjejících se trzích Googlu na starosti mediální řešení. Účastníkům konference představil úspěšnou kampaň, kterou na You Tube měla banka Leumi.
Poslední rozhovorovou dvojici tvořili Ivana Giardi, zodpovídající v Google ČR za vztahy k agenturám, a Marcel Náhlovský, ředitel klientského servisu OMD. Posluchačům vysvětlil, jak probíhá zařazování internetu do mediaplánu a jaká je jeho role v jednotlivých fázích zákaznického procesu.
V panelové diskusi vystoupili Libuše Šmuclerová, generální ředitelka Ringier Axel Springer CZ, Radek Špicar, ředitel vnějších vztahů Škoda Auto a Karel Janeček, generální ředitel RSJ. Diskusi moderoval Jan Simkanič. Radek Špicar zmínil, že internet je pro firmu velmi důležitý a že sociální média jsou pro Škodu "obrovským tématem". Libuše Šmuclerová popsala proměnu struktury vydavatelství, spočívající v budování integrovaných newsroomů, a Karel Janeček si posteskl, že technologie jsou pro obchodování až moc dokonalé.
O nejnovějších mobilních technologiích promluvila Amanda Rosenberg, business development manager Google.
O sociální síti Google Plus se rozpovídala Obi Felten, ředitelka consumer marketing Google pro oblast EMEA.
Jaroslav Bengl, product business manager Google ČR, ukázal možnosti vyhledávání pomocí obrázků. Google také představil svoji novou službu v češtině Google Goggles.
O možnostech mobilní reklamy promluvil Guillaume Bacuvier, mobile advertising sales director Google.
Oren Hefetz, head of media solutions emerging markets Google, zmínil možnosti reklamního využití platforem Google.
Foto: Google ČR