Lidé na internetu za nákupy průměrně utratí 1 tis. Kč
Lidé na internetu nakupují především oblečení, elektroniku, vstupenky nebo kosmetiku. Vyplývá to z výzkumu společnosti Aspectio Research. Jeho výsledky v rámci konference Zásilkový obchod & e-shopy pořádané Asociací direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) přednesla ředitelka výzkumu Aspectio Research Lenka Harmon.
Průměrná útrata na internetu za posledních šest měsíců se přitom pohybovala v tisících korun. Nejvyšší byla ve skupině od 35 do 44 let, a to 12.174 korun. Přes zásilkovou službu nakupují lidé na internetu především kvůli nízkým cenám (60 procent). Pro 42 procent dotázaných je ale také významným důvodem, proč volí nákup na internetových stránkách některé ze zásilkových firem, široká nabídka zboží v jejich e-shopech.
Zboží lidé vyhledávají na internetu především přes vyhledávače (57 procent) nebo prostřednictvím srovnávačů cen (35 procent). Velká část uživatelů internetu hledá ale jen v důvěryhodných obchodech (42 procent). Zhruba 15 procent dotázaných se nechá inspirovat hodnocením ostatních uživatelů internetu.
Při placení lidé stále preferují hotovost při převzetí zásilky (65 procent) nebo převod z účtu (52 procent). Platební kartu volí jen v 21 procentech případů. Z těch, kdo již e-shop navštíví a vybírá si své zboží, nákup nakonec dokončí přitom jen 35 procent. „Celých 65 procent lidí ze stránek e-shopu odchází a nechává nákupní koš plný zboží, aniž by si je objednali. Důvodem je přitom mimo jiné fakt, že nakupující nečekali tak vysoké náklady na poštovné,“ řekl na konferenci Zásilkový obchod a e-shopy Matěj Kitka z internetové agentury Webcreator. Mezi dalšími důvody, proč nakupující opustí nákupní košík, je fakt, že zboží není skladem nebo nevhodný způsob dopravy či platby.
-mav-