Internetovou reklamu kontroluje pět firem
Pouze pět společností má většinový podíl na celosvětových výdajích do reklamy na internetu.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2011/11/internetova-reklama.png?v=1)
Hlavní internetoví hráči jako Google, Facebook nebo Yahoo! ovládají většinu světových reklamních investic, které jsou určeny právě na internet. Vyplývá to z porovnání vykázaných tržeb z digitálních médií ve srovnání s celosvětovým odhadovaným objemem vynaloženým na internetovou reklamu.
Pět společností, konkrétně Google, Yahoo!, Microsoft, AOL a Facebook získávají dohromady aktuálně 64 % veškerých reklamních internetových investic. Přestože internet je tedy z hlediska provozovatelů značně fragmentovaný, z pohledu reklamních investic je velmi koncentrovaný.
Jak vyplývá z přiložené tabulky, jednoznačně nejvyšší podíl patří Googlu. Uvedená pětice firem dohromady v loňském roce získala z digitálních investic 41 mld. USD z celkových 64 mld. USD, které pro internetová média odhadovala agentura ZenithOptimedia.
Podíl internetových firem na reklamních investicích
Zdroj: darrenherman.com
-mav-