Na americký trh s printy míří první webmagazín
Zatímco většina vydavatelů své online projekty staví na jméně tištěných titulů, webový magazín Style.com směřuje do tiskáren. Za projektem však může stát i nápadité promo.
První tištěné číslo amerického módního webu Style.com se na stáncích v USA objeví již tento týden. Časopis se bude na svůj internetový původ odkazovat nejen jménem, ale i vlastním obsahem a strukturou.
Módní kolekce budou například hodnoceny dle počtu unikátních zhlédnutí na webu, reklamy značek jako Versace či Valentino olemují zprávy z Twitteru.
Tak o projektu zatím hovoří jeho vydavatel, mediální dům Conde Nast, do jehož portfolia patří například magazíny NewYorker, Wired či Vogue. Právě pro posledně jmenovaný by přitom tištěná verze zavedeného webu, na trhu působí již 11 let, byla kanibalizujícím produktem.
Pochybnosti o dlouhodobosti projektu ale vyvolává i způsob distribuce. V prodeji bude „pouze ve vybraných lokalitách“. Bližší informace vydavatel nezveřejnil. Jednat se proto může jen o nápadité promo webu, jehož návštěvnost v září dosáhla 2,9 milionu unikátních přístupů.
Ať již je ediční záměr jakýkoliv, launch nových tištěných projektů je v současnosti spíše výjimkou. I zavedení vydavatelé se uchýlili k digitálnímu testování. V srpnu tohoto roku tak kupříkladu Herst uvedl elektronickou verzi Cosmopolitanu pro muže.
Měsíčník CFG, plným názvem Cosmo for Guys, je zatím k přečtení pouze na tabletech iPad. Firma ale již prý uvažuje o jeho rozšíření na tištěný trh, stejně jako o zařazení mezi licence prodávané do zahraničí.
-ptv-