Konec reklamy na ČT zvýšil vyprodanost menších kanálů
Konec reklamního vysílání na ČT1 a ČT24 se v listopadu projevil nárůstem vyprodanosti některých menších stanic a naopak poklesem vyprodanosti kanálů ČT2 a ČT4.
Vyprodanost reklamního prostoru na českých televizních stanicích byla v letošním roce nejvyšší v září. Na téměř maximum zákonem povolených limitů se v tomto měsíci dostaly všechny hlavní stanice a k hranici vyprodanosti se přiblížily i některé menší stanice (Barrandov, Prima Cool).
Druhým, pokud jde o vyprodanost, nejvytíženějším letošním měsícem, byl červen. Do říjnové vyprodanosti se už promítlo omezení reklamního vysílání na České televizi, které vstoupilo v platnost.
Právě ukončení vysílání reklamních spotů a teleshoppingu na kanálech ČT1 a ČT24 zvýšil vyprodanost jných kanálů - vedle TV Prima, která využívá zákonných limitů téměř stoprocentně, se v listopadu zvýšila vyprodanost také na TV Barrandov a stanicích Prima Cool. TV Barrandov se v listopadu přiblížila k hranici 95 % a Prima Cool dokonce k hranici 97 %.
Naopak konec reklamy se na ČT1 a ČT24 neodrazil ve vyšší vyprodanosti kanálů ČT2 a ČT4, které mohou klasickou spotovou reklamu v omezené míře dále vysílat. Nastal opačný efekt. Ve srovnání s předešlými měsíci se např. vyprodanost na ČT2 snížila v listopadu ve srovnání se zářím o necelou polovinu.
TV Nova, která se v letošním září dostala na své vůbec nejvyšší hodnoty vyprodanosti, měla prostor významně vyprodaný i v říjnu (94 %), v listopadu pak využila zákonných limitů z 85 %. Také Nova Cinema využila svých limitů pro reklamní vysílání nejvíce v září (78 %), v listopadu pak ze 70 %.
Vývoj využití zákonného limitu pro reklamní vysílání v %, I-XI/2011
Míra využití zákonných limitů pro reklamní vysílání v %, X-XI/2011
Zdroj: Admosphere
-mav-