Oční kamera odhaluje nedostatky firemních profilů
Velké fotografie na Facebooku nezabírají. Lidé si na stránkách značek jako první a čtyřikrát déle prohlížejí novinky na zdi.
Pokoušet se zaujmout velkými profilovými fotografiemi, aplikacemi či animovanou prezentací na Facebooku příliš nezabírá. Návštěvníky firemních profilů zajímají především novinky na zdi.
Zjistila to studie agentury EyeTrackShop, která u třicítky účastníků oční kamerou snímala, kam při prohlídce firemních stránek upírají svůj zrak jako první. Analyzovány byly kupříkladu profily značek Starbucks, Victoria’s Secret, PlayStation či RedBull.
Po nejnovějších příspěvcích, na kterých oko zůstává po dobu téměř pěti vteřin, v průměru čtyřikrát déle než na dalších částech komerčních profilů, si lidé nejčastěji všímají pětice menších obrázků v úvodu stránky (85 %).
Právě ty přitom většina značek odstraňuje na úkor velkoformátových prezentací nebo velkých profilových obrázků. Například na stránkách Coca-Coly však téměř polovina návštěvníků láhev tohoto nápoje, jakožto ústřední motiv profilu, vůbec nezaznamenala.
Obecně úspěšnější byly profilové snímky s lidskými obličeji. A pozornost dokážou obvykle přitáhnout také velmi barevné obrázky.
Nejopomíjenější součástí komerčních stránek je pak navigační sloupec pod profilovou fotografií. V pořadí prvků, na které se oči fixují nejdříve, před ním dostává přednost i pravý sloupec s kontextovou reklamou, je-li na stránkách přítomen.
Způsob, jakým uživatelé “čtou“ facebookové profily značek, se dle výzkumu příliš nezmění ani po zavedení časové osy pro komerční prezentace. Timeline je novou verzí profilů, která umožňuje přidávat fotografie a komentáře k událostem, které se staly v době, kdy sociální síť ještě neexistovala.
Facebook tuto funkcionalitu umožnil spustit všem svým uživatelům minulý týden. Kdy dojde k aktivaci pro komerční prezentace zatím není známo.
-ptv-